به گزارش می متالز، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد نمایندگیهای خودروسازی در ارائه خدمات پس از فروش، گفت: لیست خدمات پس از فروش در تمام خودروسازیها تعریف شده بنابراین هر یک از این شرکتها می توانند با انتشار این لیست در اینترنت از حقوق مصرف کنندگان خود حمایت کرده و از بروز تخلف در نمایندگیها جلوگیری کنند.
نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که مشتریان لیست خدمات پس از فروشی که باید توسط نمایندگیهای فروش ارائه شود در اختیار داشته باشند، در صورت بروز کوتاهی و شانه خالی کردن نمایندگیها از انجام وظایف، تخلف را گزارش میکنند.
وی اظهار کرد: براساس گزارشات مردمی بسیاری از نمایندگیها نه تنها در ارائه خدمات پس از فروش - که معمولی هستند - کوتاهی میکنند، بلکه از ارائه خدماتی که هزینه بالایی دارند نیز شانه خالی میکنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: در صورتی که مردم از حقوق خود درباره ارائه خدمات پس از فروش - که باید به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گیرد - اطلاع داشته باشند به راحتی میتوانند از بروز تخلف و کم کاری نمایندگی های در ارائه خدمات پس از فروش جلوگیری کنند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر نحوه ارائه خدمات پس از فروش نظارت داشته باشد، ادامه داد: خودروسازان باید بر عملکرد نمایندگیها در ارائه این خدمات به درستی نظارت کنند تا با نمایندگیهای متخلف برخورد شود.