به گزارش می متالز، وی افزود: بسیاری از کارشناسان داخلی باور نداشتند اما این کار بزرگ انجام شد.
یزدی زاده تصریح کرد: تغییر در فرایند واردات ریل کار سختی بود اما این باور ایجاد شد و ریل مورد نیاز در ذوب آهن تولید شد.
مدیر عامل ذوب آهن اضافه کرد: در حال حاضر ریل 18 متری تولید می کنیم و می توانیم 36 متری هم به راحتی تولید کنیم. می توانیم با کمک دانشگاه ریل 72 متری تولید کنیم و نیاز به تغییرات در خط داریم که شش ماهه قابل انجام است.
یزدی زاده بیان کرد: با ظرفیت کنونی به راحتی می توانیم نیاز داخلی را تامین کنیم و حتی طرح های توسعه ریل را پوشش دهیم.
به گفته وی، زمانی فولاد مورد نیاز ریل وارد می شد اما الان فولاد ریل را با پروژه vd تولید می کنیم و سنگ آهن تبدیل به ریل می شود.
یزدی زاده با اشاره به اینکه انواع ریل مورد نیاز متروی اصفهان، تهران و سراسر کشور تولید می شود، افزود: تا 22 بهمن تمام انواع ریل مورد نیاز معدن در ذوب آهن اصفهان تولید می شود. در حال حاضر متناسب با نیاز و تقاضای کشور ماهانه 10 هزار تن ریل تولید می شود.
وی اظهار کرد: ریل ذوب آهن تا سرعت 350 کیلومتر را پوشش می دهد برای سرعت های بالاتر هم در صورت نیاز تولید می شود.
تا کنون بخش خصوصی 9 هزار تن ریل از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده است و این نشان دهنده رقابتی بودن قیمت های ریل ذوب آهن با نمونه های خارجی است. بخش دولتی نیز تا کنون تقاضاهای 15 هزار و 13 هزار و پانصد تنی داشته است و تقاضاهای دیگری از جمله برای محور چابهار در راه است .