تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۸
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۸۲۴۵۷
با همکاری ذوب آهن اصفهان و دانشگاه علم و صنعت برگزار شد:

کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید

می متالز - کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید با حمایت ذوب‌ آهن اصفهان به عنوان اولین و تنها تولید کننده انواع ریل های راه آهن و مترو در غرب آسیا در دانشگاه علم و صنعت با حضور خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، سعید رسولی، مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت، منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مسوولین این دو سازمان، هفتم بهمن ماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید

از سنگ تا ریل در ذوب آهن اصفهان

به گزارش می متالز، منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، گفت: همکاران  ذوب آهنی با کار شبانه روزی موفق به تولید ریل شدند.

وی با بیان این که بسیاری از کارشناسان داخلی باور نداشتند ،در داخل ریل تولید شود اما این کار بزرگ انجام شد، افزود: تغییر در فرایند واردات ریل کار سختی بود اما این باور ایجاد و ریل مورد نیاز در ذوب آهن تولید شد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان، تاکید کرد: در حال حاضر ریل ۱۸ متری تولید می کنیم و می توانیم ریل ۳۶ متری هم به راحتی تولید کنیم. ضمن اینکه با کمک دانشگاه قادریم ریل ۷۲ متری تولید کنیم. بدین منظور نیاز به تغییرات در خط تولید داریم که این امر در شش ماه قابل انجام است.

وی با بیان این که با ظرفیت کنونی به راحتی می توانیم نیاز داخلی را تامین کنیم و حتی طرح های توسعه ریل را پوشش دهیم، اظهار داشت: زمانی فولاد مورد نیاز ریل وارد می شد اما اجرای پروژه vd، ما را قادر ساخت فولاد ریل را نیز تولید کنیم و افتخار می کنیم که در ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن به ریل تبدیل می شود.

یزدی زاده ازتولید انواع ریل مورد نیاز متروی اصفهان، تهران و سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: تا ۲۲ بهمن، انواع ریل مورد نیاز معدن نیز در ذوب آهن اصفهان تولید خواهد شد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با بیان این که اکنون متناسب با نیاز و تقاضای کشور ماهانه ۱۰ هزار تن ریل تولید می شود، گفت: ریل ذوب آهن تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر را پوشش می دهد و برای سرعت های بالاتر هم در صورت نیاز تولید خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تا کنون بخش خصوصی ۹ هزار تن ریل از ذوب آهن اصفهان خریداری کرده و این امر نشان دهنده رقابتی بودن قیمت های ریل ذوب آهن با نمونه های خارجی است البته بخش دولتی نیز تا کنون دو تقاضای ۱۵ هزار و ۱۳ هزار و پانصد تنی داشته و تقاضاهای دیگری از جمله برای محور چابهار در راه است.

تولید ریل  سمبل و نماد توسعه یافتگی یک کشور است

جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، گفت: تولید ریل طی سالیان گذشته به عنوان مانع توسعه خطوط ریلی مطرح بود که با همت ذوب آهن اصفهان در حال برطرف شدن است.

وی، تولید ریل را سمبل و نماد توسعه یافتگی یک کشور دانست و افزود: در حال حاضر مرکزی برای تست تجهیزات ریلی در کشور وجود ندارد. برای رفع این مشکل اقداماتی در دانشگاه علم و صنعت آغاز شده است. امیدوارم این نشست در بومی سازی تجهیزات صنعت حمل و نقل ریلی موثر باشد و در همایش های آینده نتایج آن بررسی شود.

یک شاخه ریل نباید به کشور وارد شود

خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، با بیان این که برای سه هزار کیلومتر، قرارداد خرید ریل داریم، گفت: امسال حدود ۹۷۰ کیلومتر خط آهن به بهره برداری رسید و ۵ مرکز استان به خط ریل وصل شدند.

وی افزود: الان عمده حمل ونقل کشور جاده ای است در حالی که ساختار عمومی حمل و نقل کشور باید ریلی شود و یکی از پیش نیازهایاین ساختار، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است.

خادمی با بیان این که در سال های گذشته همه تجهیزات لازم  برای حمل و نقل ریلی را داشتیم اما تامین ریل یک معضل اساسی بود و گاهی امکان واردات هم نبود، تاکید کرد: از سال جاری با مدیریت یزدی زاده در ذوب آهن و همراهی بخش های بهره بردار، تولید ریل انجام شد و هم اکنون در محور بستان آباد تبریز در حال استفاده است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با اشاره به این که برای قرارداد با ذوب آهن اصفهان، مناقصه برگزار شد و این شرکت در این مناقصه پیروز شد، تصریح کرد:  با موفقیت بزرگ تولید ریل در ذوب آهن، توسعه حمل و نقل ریلی به سرعت انجام می شود و برنامه ما این است که یک شاخه ریل از خارج وارد نشود.

وی اظهار داشت: تامین مالی در بخش ریل می تواند تولید کننده و بهره بردار ریل را بیش از پبش به تولید و استفاده از ریل داخلی ترغیب کند و به یقین هزینه واردات بسیار بیشتر از هزینه خرید از داخل است.

ریل مترو کلان شهرهای کشور تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین می شود

علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه، در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید، گفت: بازدید خوبی از ذوب آهن داشتیم و از آنجا تصمیم گرفتیم طبق تفاهم نامه ای ریل مورد نیاز متروی کلان شهرها تا ۴ سال آینده از ذوب آهن اصفهان تامین شود.

وی از اراده بخش مترو برای تامین ریل مورد نیاز خود از ذوب آهن اصفهان خبر داد و افزود: اخیرا برای خرید ۸۰۰ تن ریل UIC54 مورد نیاز متروی تهران با ذوب آهن اصفهان تفاهم نامه ای امضا کردیم که آغاز این همکاری است.

تولید ریل در ذوب آهن اصفهان به سرعت در حال انجام است

سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید با بیان این که تولید ریل ملی از دیر باز برای هر ایرانی یک آرزو بود، گفت: ذوب آهن اصفهان آماده دریافت سفارش برای تولید ریل است و این فرآیند در ذوب آهن شرایط بسیار خوبی دارد و تولید به سرعت انجام می شود.

وی افزود: افتخار می کنیم که اولین شرکتی هستیم که برای خرید ریل با ذوب آهن اصفهان قرارداد بستیم و هم اکنون از ریل تولیدی این شرکت استفاده می کنیم.

عناوین برگزیده