تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۸۲۴۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
لعیا جنیدی از وزارت صمت خواستار ارسال فهرست موادمعدنی مشمول عوارض صادراتی شد

ریکاوری تعرفه ها

می متالز - معاون حقوقی رئیس جمهور روز چهارشنبه دوم بهمن ماه از وزارت صمت و پارلمان بخش خصوصی خواست فهرست موادمعدنی مشمول عوارض صادراتی را در راستای تسهیل صادرات طی ۴۸ ساعت آینده ارسال کنند. در حالی این اولتیماتوم به وزارت صمت و بخش خصوصی داده شد که جعفر سرقینی معاونت معدنی وزارت صمت در همان روز خبر از کاهش عوارض برخی مواد معدنی داده است.
ریکاوری تعرفه ها

به گزارش می متالز، معاون امور معدنی وزارت صمت روز چهارشنبه اعلام کرد که وزارت صمت بخشنامه ای را جهت کاهش عوارض صادرات کرومیت از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد، عوارض کنسانتره سرب و روی از ۲۰ درصد به ۱۲ درصد، عوارض مس از ۱۰ درصد به ۵ درصد و وضع عوارض ۱۰ درصدی روی صادرات آهن اسفنجی به گمرکات کشور ابلاغ کرده است.

بر اساس گزارش های رسیده، اعضای کمیته ماده ۱۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در هفتادوچهارمین نشست، انتقادات فعالان معدنی را در مورد وضع عوارض برای صادرات مواد معدنی، روند تعیین و دریافت حقوقی دولتی و اعمال محدودیت برای واردات ماشین‌آلات دست‌دوم موردنیاز این بخش را بررسی کردند.

در همین رابطه لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور و رئیس دوره‌ای کمیته ماده ۱۲ از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخش خصوصی خواسته است تا به‌صورت مجزا فهرستی از مواد معدنی که در داخل استفاده نمی‌شوند اما برای آنها عوارض صادراتی تعیین شده و تشریح مشکلات ناشی از شیوه تعیین حقوق دولتی را ظرف مدت ۴۸ ساعت تهیه و برای این معاونت ارسال کنند تا شنبه پنجم بهمن در مورد این بخش تصمیم‌گیری شود. حال باید دید پس از ارسال فهرست مواد معدنی چه اصلاحاتی بر روی تعرفه های صادراتی اعمال می شود؟

عناوین برگزیده