تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۸۲۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۵ واحد صنعتی در استان بوشهر راه‎‌اندازی شد

می متالز - معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال ۳۵ پروانه‌ بهره‌برداری صنعتی در این استان صادر و راه‌‎اندازی شد.
۳۵ واحد صنعتی در استان بوشهر راه‎‌اندازی شد

به گزارش می متالز، حسن بحرینی روز یکشنبه در این ارتباط افزود: این واحدها با سرمایه‌گذاری ۷۰هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال برای یکهزار و ۸۵۲ نفر اشتغال ایجاد کرده‌است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از نظر تعداد واحدها ۳۴ درصد و از نظر اشتغال ۴۶۲ درصد افزایش داشته‌است.

وی بیان کرد: از مجموع ۳۵فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده ۶ مورد آن با سرمایه‌گذاری ۴۴۸ میلیارد ریال با اشتغال ۹۴ نفر از سوی مناطق ویژه اقتصادی استان صورت گرفته‌است.

بحرینی اضافه کرد: طبق وضعیت موجود تا پایان آذر ماه سال جاری درمجموع ۵۸۷ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۹۲ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال  با اشتغال ۳۲ هزار و ۵۱۲ نفر در استان بوشهر وجود دارد.

وی با اشاره به  توانمندی‌های استان بوشهر در صنایع دریایی و کشتی سازی، شیمیایی و پتروشیمی، صنایع معدنی شامل کارخانه‌های سیمان و گچ و غیره عنوان کرد: این استان در کشور از نظر رقم سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری در جایگاه چهارم قرار دارد.

بحرینی اظهار داشت: منابع عظیم نفت و گاز، صنایع دریایی، ذخایر معدنی، نخیلات و دسترسی به آبراه‌های بین‌المللی و کشورهای حاشیه خلیج فارس فرصت مناسب برای ایجاد سرمایه‌گذاری دربخش‌های مختلف صنعتی است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد