تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۸۲۷۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایمیدرو در حوزه زیرساخت‌های معادن استان سرمایه گذاری می‌کند

می متالز - معتمدیان با اشاره به سفر معاون وزیر صمت به خراسان جنوبی، گفت: تفاهم نامه ای در این سفر فی مابین ایمیدرو و استانداری خراسان جنوبی برای آماده سازی زیرساختی معادن استان امضا شد.
ایمیدرو در حوزه زیرساخت‌های معادن استان سرمایه گذاری می‌کند

به گزارش می متالز، «محمدصادق معتمدیان» شامگاه (21 دی) در جلسه جمع بندی سفر معاون وزیر صمت به خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از قطب های معدنی کشور است، گفت: تاکنون بیش از 40 نوع ماده معدنی فلزی و غیرفلزی در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی بیش از 75 درصد ذخائر قطعی شناسایی شده زغال سنگ کشور را دارد، اظهارداشت: شرکت ایمیدرو در سالهای اخیر توجه ویژه ای به خراسان جنوبی داشته و در راستای توسعه استان اقدامات خوبی را انجام داده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایمیدرو در زمینه مطالعات اکتشافی حوزه معادن کارهای خوبی در خراسان جنوبی انجام داده که امسال مطالعات آنها به پایان می رسد، گفت: بیش از 85 هزار کیلومتر میزان مطالعات اکتشافی ایمیدرو در خراسان جنوبی است.

معتمدیان با بیان اینکه امروز نیز در جریان سفر معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل امیدرو به استان مصوبات خوبی را داشتیم، ادامه داد: این مصوبات در حوزه اکتشافات، زیرساختی و کمک به طرح های نیمه فعال است.

وی گفت: عزم جدی وزارت صمت و ایمیدرو توجه خاص به خراسان جنوبی و به خصوص حوزه معدنی این استان است که امید است با همکاری ایمیدرو شاهد توسعه معادن، تکمیل اکتشافات و پروژه های سالهای قبل و زیر ساخت ها باشیم.

«خداداد غریب پور» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) امروز برای بررسی وضعیت معاون خراسان جنوبی و امضای تفاهم نامه با استانداری به خراسان جنوبی سفر کرده است.

مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران، رئیس شرکت ملی فولاد ایران، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و جمعی از مدیران وزارت صمت در این سفر حضور داشتند.

عناوین برگزیده