تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۸۲۸۳۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد مطرح کرد؛

بومی‌سازی صفر تا صد خط تولید کنستانتره و خط ریخته‌گری به ظرفیت یک میلیون تن در سال جاری/ انعقاد ۵۰۰ میلیون یورو قرارداد در اولین میز ساخت داخل صنعت فولاد

می متالز - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به بومی‌سازی صفر تا صد خط تولید کنستانتره و خط ریخته‌گری به ظرفیت یک میلیون تن در سال جاری، خاطرنشان کرد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های میز ساخت داخل صنعت فولاد به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو در نمایشگاه امسال، حاکی از یک انرژی و فعالیت بزرگ در بومی‌سازی صنعت فولاد است.
بومی‌سازی صفر تا صد خط تولید کنستانتره و خط ریخته‌گری به ظرفیت یک میلیون تن در سال جاری/ انعقاد ۵۰۰ میلیون یورو قرارداد در اولین میز ساخت داخل صنعت فولاد

بومی‌سازی در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد

سید رسول خلیفه سلطانی در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، اظهار داشت: دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در قالب یک جشنواره سالانه در حال برگزاری است؛ این نمایشگاه بخشی از فعالیت بومی‌سازی صنفی صنعت فولاد است که در قالب چنین گردهمایی با حضور تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان موجب تسریع در توسعه تکنولوژی و بومی‌سازی صنعت فولاد در کشور می شود.

 

عملکرد کمیته بومی‌سازی انجمن تولیدکنندگان فولاد

وی با اشاره به این که از یک سال و نیم پیش کمیته بومی سازی در انجمن تولیدکنندگان فولاد فعال شده است، گفت: این شرکت دانش بنیان در سال گذشته و در زمینه ساخت تجهیزات ابزار دقیق در سیستم‌های هیدرولیک تعداد زیادی از قطعات را بومی سازی کرده است.

از سال گذشته تا به حال فعالیت بسیار خوبی در ساخت قطعات جدید به سفارش تولید‌کنندگان بزرگ صورت گرفته است.

 

برگزاری میز ساخت داخل صنعت فولاد

از سوی دیگر امسال در نمایشگاه با میز ساخت داخل صنعت فولاد که برگزار شد و حجم قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که به میزان پانصد میلیون یورو در این مرحله منعقد شد، نشان می‌دهد که یک انرژی و فعالیت بزرگ در مقوله بومی‌سازی صنعت فولاد در حال رقم خوردن است که امیدوارم در سال های آینده نیز بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

در حال حاضر در فضای توسعه تکنولوژی و بومی‌سازی در حال پیگیری یک ساختار هستیم که ان شاالله سال به سال بتوانیم این صنعت را از وابستگی طراحی و ساخت خارجی‌ها خودکفا کنیم.

امسال صفر تا صد خط تولید کنستانتره را بومی‌سازی کردیم و تفاهم نامه ساخت خط ریخته گری به ظرفیت یک میلیون تن بومی‌سازی شد.

 

چشم‌انداز روشن بومی‌سازی در صنعت فولاد

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در پایان با اشاره به اینکه، چند قلم کالا مثل ورق X70 یا ورق هاردوکس نیز بومی‌سازی شده است، گفت: در ورق و حوزه‌های دیگر نیز، حضور، امکانات و توان‌افزایی خوبی را مشاهده می‌کنیم، حتی در این نمایشگاه شاهد این هستیم که صنعتگران و سازندگان ماشین‌آلات نبرد نیز حضور پیدا کرده‌اند که همه این موارد نویدبخش چشم‌اندازی روشن در بومی‌سازی صنعت فولاد است.

عناوین برگزیده