تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۸۲۸۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۵۱ درصدی صادرات کالا در استان اردبیل

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش ۵۱ درصدی صادرات کالا در استان اردبیل خبر داد.
افزایش ۵۱ درصدی صادرات کالا در استان اردبیل

به گزارش می متالز، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به عملکرد ۹ ماهه تجارت خارجی استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال، حجم صادرات استان اردبیل از نظر ارزش در حدود ۷/۸۶ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۵۱ درصدی را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: وزن کالا‌های صادراتی استان اردبیل در این مدت حدود ۶/۱۰۹ هزار تن بوده است که این رقم در مقایسه با وزن کالا‌های صادراتی مدت مشابه سال قبل چیزی در حدود ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: از عمده‌ترین کالا‌های صادراتی استان اردبیل می‌توان به شیشه و آینه، سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی و ملامین، آهن آلات و فولاد، مصالح ساختمانی و انواع بیسکویت و نان شیرینی و از عمده‌ترین کشور‌های مقصد صادراتی به آذربایجان و گرجستان اشاره کرد.

صادقی در ادامه بیان کرد: در ۹ ماهه امسال مقدار واردات استان اردبیل از نظر ارزش برابر با ۵۰ میلیون دلار و از نظر حجم در حدود ۴۲ هزار تن بوده و از مهمترین کالا‌های وارد شده در طی این مدت می‌توان به پنبه، انواع کاغذ و مقوا و ماشین آلات اشاره کرد که عمدتا از کشور ترکیه و تاجیکستان وارد کشور شده است.

عناوین برگزیده