تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۵۲۵
کد خبر: ۸۲۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاملات مشکوک قدیمی ترین نماد بورسی، دو بانک و ۱۲ نماد دیگر

می متالز - امروز قدیمی ترین نماد بورس ایران، دو بانک، شرکت لغو پذیرش شده و ۱۱ سهم دیگر در زمره معاملات عجیب و مشکوک قرار گرفتند.
معاملات مشکوک قدیمی ترین نماد بورسی، دو بانک و ۱۲ نماد دیگر

به گزارش می متالز، در اولین روز کاری هفته، شاخص بورس بعد از رشد حدود 4 هزار واحدی در مدار نزولی افتاد و با کاهش 954 واحدی در عدد 426 هزار و 184 تایی ثبت شد .

در این میان بیش از 8.8 میلیارد سهم شرکت های بورسی به ارزش 3.9 هزار میلیارد تومان داد و ستد شد و فرابورس هم شاهد داد و ستد 312 میلیارد تومانی در دو بازار اول و دوم معاملات بود و بیشترین حجم معاملات هم به بانک های تجارت و صادرات با 3.2 و 1.3 میلیارد سهم و سپس ذوب آهن با 642 میلیون سهم تعلق گرفت.

در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا  نشان می دهد داد 15 شرکت با داد و ستد 11 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

این گروه شامل شرکت های بیمه آرمان، فرآوری مواد معدنی، کشت و صنعت آبشیرین، تراکتورسازی، فارسیت درود، فروشگاه های افق کوروش، بانک آینده، سرمایه گذاری نفت، ایران یاسا، نفت پارس، عمران و توسعه فارس، کاشی صدف سرام استقلال آباده، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، حفاری شمال و بانک صادرات ایران هستند.

از جمله نکات جالب این گروه حضور قدیمی ترین شرکت حاضر در بورس ایران یعنی نفت پارس (از بهمن 1346)، دو بانک آینده و صادرات، حفاری شمال، شرکت لغو پذیرش شده فارسیت دورود و محدود شدن تعداد شرکت های فرابورسی به 6 نماد است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده