تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۵۰۷
کد خبر: ۸۲۹۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شرکت مشاوره سرمایه گذاری:

بورس همچنان ظرفیت روند صعودی را دارد/ ادامه اقبال بازار به دو صنعت

می متالز - یک شرکت مشاوره سرمایه گذاری با اعلام وضعیت امروز بازارسهام و برخورداری از ظرفیت رشد، پیش بینی کرد شرکت های دو صنعت دارای برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی در مرکز توجه باشند.
بورس همچنان ظرفیت روند صعودی را دارد/ ادامه اقبال بازار به دو صنعت

به گزارش می متالز، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) درباره وضعیت امروز بازار سهام اعلام کرد: شاخص بر خلاف الگوی روزهای پیشین پس از رشد 3500 واحدی با عقب گرد 954 واحدی به 426 هزار و 162 واحد رسید و ارزش معاملات بورس و فرابورس هم بالغ بر 3900 و 2100 میلیارد تومان برآورد شد. 

در بازارهای جهانی به دلیل شیوع بیماری کرونا، قیمت ها روند نزولی گرفتند و نمادهای وابسته نیز در بورس تهران با فشار فروش همراه شدند اما گروه بانکی جزو نمادهای پرطرفدار بازار بود. به نظر می رسد پس از گروه خودرو این بار نمادهای بانکی به نوعی جلودار بازار شده اند و اقبال به این گروه ادامه دار خواهد بود.

در گروه های کوچکتر نیز به جز برخی تک سهم ها،  باقی نمادها با فشار فروش همراه شدند. به نظر می رسد پس از رشد اخیر بدون اصلاح بسیاری از  نمادها، زمان شناسایی سود و استراحتی هرچند کوتاه مدت رسیده است. در این میان، انتشار خبر حذف دلار 4200 تومانی یارانه شکر، موجب  رشد چشم گیر و دسته جمعی تمامی نمادهایی حاضر در گروه قندی شد. در حالی که نوبخت و برخی مقامات دولت پیشتر اعلام کرده بودند دلار 4200 تومانی در سال 99 تغییر نمی کند.

اما رویداد مهم روزهای اخیر بازار، برنامه به کار گیری ابزار فروش تعهدی بوده و شاپور محمدی رئیس سازمان بورس اعلام کرده این ابزار مالی تا پایان سال اجرایی خواهد شد و با ترکیب دو وکالت این امکان فراهم شده که فروش استقراضی تحت عنوان فروش تعهدی انجام شود.

براساس این گزارش، درحالی با توقف پروازها به چین، این کشور مجبور به کاهش یک میلیون بشکه نفت در روز شد که بهای جهانی نفت با دو دلار کاهش ی به 58 دلار در هر بشکه رسید. در بازارهای موازی نیز دلار در محدوده 13600 تومان و سکه  5 میلیون و 40 هزار تومان داد و ستد شد.

برای ادامه هفته پیش رو هم انتظار می رود شرکت های دارای برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی مانند نمادهای بانکی و خودرویی در مرکز توجه باشند و به طور کلی بازار همچنان ظرفیت افزایش قیمت ها را دارد و ارزش بالای معاملات هم نوید دهنده روند صعودی است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده