به گزارش می متالز، اگرچه هنوز نمیتوان آمار دقیقی از خسارتهای مالی شیوع ویروس مرگبار کرونا ارائه کرد، نشانهها حاکی از آن است که هزینه مالی این ویروس بسیار گزافتر از شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ خواهد بود؛ زمانی که بازار خودروی چین یک ششم مقیاس کنونی و کوچکتر از بازار ژاپن بود. خودروسازان مختلفی نظیر تسلا، فولکسواگن و تویوتا هشدار دادهاند که اختلال در تولید را پیشبینی میکنند. خودروسازی چین پیش از آغاز شیوع کرونا و تصمیم مقامات برای تعطیلی تاسیسات استان ووهان، نیز به سوی ثبت پایینترین میزان فروش خود طی پنج سال اخیر حرکت میکرد. از این رو با توجه به اینکه ۷۰ درصد کسبوکارهایی که در تولید ناخالص داخلی چین سهیم هستند، تا اواسط ماه فوریه تعطیل شدهاند، بدون تردید خودروسازی چین نیز با لطمههای قابل توجهی مواجه خواهد شد. تاکنون شرکتهای هوندا و پژو کارکنان خود را از کارخانههای ووهان خارج کردهاند.