تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۸۳۹۶۳
سرویس خبر : انرژی

ردپای قصور پزشکی در مرگ مدیر نفتی/ سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت پاسخ داد

می متالز - با گذشت چندین روز از فوت مدیرکل پیشین توسعه منابع انسانی ستاد وزارت نفت، نزدیکان مرحوم محسن آقاجانی قصور تیم بخش آنژیو قلب بیمارستان نفت تهران را مقصر اصلی مرگ وی می‌دانند.
ردپای قصور پزشکی در مرگ مدیر نفتی/ سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت پاسخ داد

به گزارش می متالز به نقل از ایران پترونت، مرحوم آقاجانی چندی پیش به علت عارضه قلبی به بیمارستان فوق تخصصی نفت مراجعه کرده که در حین انجام آنژیوپلاستی، به یکی از رگ‌های اصلی قلب ایشان صدمه وارد می‌شود که متاسفانه با آن شرایط خاص، مرخص شده و پس از ایست قلبی دار فانی را وداع می‌گوید.

با بررسی‌های خبرنگار ایران‌ پترونت درباره اینکه آیا قصور پزشکی در مرگ این مدیر نفتی با سابقه شکل گرفته است یا خیر، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در پاسخ به خبرنگار  ایران پترونت اعلام کرد: بیمار «آقای محسن آقاجانی، ۶۵ ساله به علت تنگی عروق کرونر تحت آنژیوگرافی عروق کرونر و آنژیوپلاستی در تاریخ ۶ بهمن ماه قرار گرفته اند که در حین آنژیو پلاسی دچار یک عارضه شناخته شده این عمل قرار گرفتند که بلافاصله در کوتاه ترین زمان اقدامات درمانی لازم انجام و با حال عمومی خوب به بخش مراقبت های ویژه  CCU منتقل شد.

به گفته مسوولان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مرحوم آقاجانی بعد از ۷۲ ساعت مراقبت در بخش ویژه با حال عمومی خوب و علایم حیاتی پایدار، یعنی دو روز بعد از عمل مرخص می‌شوند.

سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت می‌گوید: مرحوم آقاجانی ۴۸ ساعت بعد از ترخیص دوباره با مشکل مواجه شده و به بیمارستان دیگری مراجعه و متاسفانه فوت می‌کنند که از روند اتفاقات آن مرکز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست .

اما با وجود اینکه سازمان بهداشت درمان صنعت نفت درباره نحوه عمل و ترخیص مرحوم آقاجانی توضیحاتی ارایه کردند هنوز این توضیحات قانع‌کننده نیست چراکه به گفته پزشکان متخصص قلب و عروق کرونر، در حین عمل آنژوپلاستی بیماران قلبی، تیم پزشکی بیمارستان باید آمادگی این را داشته باشد که در زمان بروز عارضه آنژوپلاستی (آسیب به رگ بسته قلب) در همان زمان برای نجات حال بیمار، وی را عمل قلب باز (پیوند رگ) انجام دهند؛ این در حالی است که مرحوم آقاجانی بعد از عمل ناموفق آنژیوپلاستی تنها به بخش مراقبت های ویژه  CCU منتقل و بعد از دو روز مرخص می‌شود.

به گزارش می متالز به نقل از ایران‌ پترونت، مرحوم محسن آقا جانی صبح روز شنبه، ۱۲ بهمن بر اثر عارضه قلبی به دیار باقی شتافت، در دوران حیات خود و در طول خدمت در صنعت نفت کشور مسوولیت‌های مختلفی از جمله: ریاست روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، ریاست روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، مدیریت کل تشریفات و کارکنان خارجی وزارت نفت، سرپرستی اداره کل روابط عمومی وزارت نفت و مدیریت کل توسعه منابع انسانی ستاد وزارت نفت را به‌عهده داشت.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین