تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۸۴۰۰۰
سرویس خبر : متالورژی و مواد

زنجیره تولید فولاد در کشور بزودی تکمیل می‌شود

می متالز - معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل زنجیره فولاد و بهره‌گیری از ظرفیت کامل کارخانه‌های فعال، ۲ برنامه مهم این وزارتخانه است، که با تکیه بر توان داخلی به زودی محقق می‌شود.
زنجیره تولید فولاد در کشور بزودی تکمیل می‌شود

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح صنعتی دیرگدازهای زاگرس سفیددشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروز ایران در جایگاه دهم تولید فولاد در جهان قرار گرفته است و این افتخار بزرگی است که در راستای تقویت آن تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

وی، تکمیل زنجیره فولاد را از مهمترین اهداف تعیین شده اعلام کرد و گفت: الکتروگرافی یکی از این زنجیره‌هاست که واحد تولیدی آن وارد فاز عملیات اجرایی شده، تجهیزات آن وارد کشور شده و تا چندماه آینده به تولید می‌رسد.

اسماعیلی، تولید قطعات نسوزهای ویژه صنعت فولاد را از دیگر زنجیره‌های فولاد برشمرد و گفت: این زنجیره نیز با همت تولیدکننده چهارمحال و بختیاری ایجاد شده و می‌تواند سهم بسزایی در خودکفایی کشور در شرایط تحریم ایفا کند.

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه از تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد و گفت: در همین راستا درصدد هستیم تا واحدهای تحقیق و توسعه را همراه با واحدهای تولیدی ایجاد کنیم و مقرر شده تا ۱۰ درصد فروش این واحدها در بخش تحقیق و توسعه استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید جهت‌گیری‌ها در حوزه سیاست داخلی و خارجی در راستای مقابله با تحریم‌ها و تکیه بر توان داخلی انجام گیرد.

اردشیر نوریان در این آیین تاکید کرد: شرایط کشور در زمان کنونی، حساس و توسعه در صنایع برای کاهش وابستگی به خارج ضروری است.
وی افزود: از وزیر صنعت، معدن و تجارت انتظار می‌رود برای تسریع در روند توسعه صنعتی چهارمحال و بختیاری کمک کند.
نوریان تصریح کرد: سند توسعه چهارمحال و بختیاری تدوین شده و امید است تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان در سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری از بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی استان دیدن می‌کنند و با حضور وی کارخانه قطعات نسوز صنعت فولاد در شهرستان بروجن به بهره‌برداری رسید. 

برای نخستین بار ۶ نوع محصول در این کارخانه تولید می‌شود که نیاز صنایع فولاد در بخش ریخته‌گری کشور را تامین میکند و این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات راه اندازی شد که ۱۲۰ نفر در این کارخانه مشغول فعالیت شدند.

این واحد صنعتی در زمینه تولید اجرام سرامیکی نسوز، تولید انواع نازل‌های ریخته گری، استوپرها و نیم نازل‌ها فعالیت می‌کند.

عناوین برگزیده