تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۷۸۵
کد خبر: ۸۴۰۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید شمش مس در دامغان آغاز شد

می متالز - کارخانه تولید شمش مس کاتدیک با عیار ۹۹.۹۹ درصد در ششمین روز از ایام الله دهه فجر با حضور علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
تولید شمش مس در دامغان آغاز شد

به گزارش می متالز، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دامغان روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح کارخانه تولید شمش مس دامغان افزود: کارخانه فرآوری مس دِیان باهدف تولید پودر مس کاتد و شمش مس بهره برداری شد. 

حمید صالحی ادامه داد: این کارخانه با حضور یک شرکت خصوصی در ۹۰ کیلومتری دامغان در محور جنوبی این شهرستان و در مساحت ۱۰ هزار مترمربع با زیربنای چهار هزار مترمربع ایجاد شده است. 

وی اظهار داشت: این طرح با سرمایه‌گذاری حدود ۱۴۰ میلیارد ریال ایجاد شده است که حدود ۴۹ میلیارد ریال از این میزان، تسهیلات محل صنایع روستایی بوده است. 

صالحی اضافه کرد: ظرفیت تولید این کارخانه، سالانه ۱۸۰ تن در سال است که ۲۳ نفر به طور مستقیم در آن مشغول به کار هستند. 

وی تصریح کرد: محصول تولیدی این کارخانه در صنایع آلیاژسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دامغان گفت: با بهره‌برداری و راه‌اندازی این کارخانه، معادن مس منطقه به دلیل ارائه مواد خام به این واحد، فعال می‌شوند.

علیرضا آشناگر، روز پنجشنبه به منظور افتتاح و بازدید از چندین طرح مهم دهه فجر به شهرستان دامغان سفر کرده است.

در ایام الله دهه فجر امسال ۱۰۸ طرح عمرانی با ۵۲۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال و هشت طرح اقتصادی با ۲۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار در شهرستان دامغان به بهره برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۰ طرح با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۶۰۴ میلیون ریال در حوزه های مختلف شهرستان آغاز می‌شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد