تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۲
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۸۴۴۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فردا به روش ثبت سفارش انجام می شود؛

چهاردهمین عرضه اولیه سهام سال ۹۸ فرابورس

می متالز - نشست خبری " یک دیدار، یک عرضه" در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان امروز در شرکت فرابورس ایران برگزار شد.
چهاردهمین عرضه اولیه سهام سال ۹۸ فرابورس

 

به گزارش می متالز، چهاردهمین عرضه اولیه سهام سال ۹۸ فرابورس، فردا دوشنبه ۲۱ بهمن به روش ثبت سفارش انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان در این نشست، پرتفوی متشکل از سهام شرکت های موجود در صنایع پیشرو، ترکیب مناسب دارایی های مالی با درجه نقدشوندگی بالا، چابکی در تصمیم گیری، سرمایه انسانی توانمند  و حضور سهامدار عمده خوشنام و آشنا با بازار سرمایه را را از مزیت‌های رقابتی این شرکت برشمرد.

مهدی سنایی‌فرد در خصوص ترکیب سرمایه‌گذاری‌های شرکت اظهار داشت: ۱۶ درصد سرمایه‌گذاری‌ها به گروه استخراج کانه‌های فلزی، ۱۰ درصد به صنعت فرآورده‌های نفتی،  ۱۰ درصد به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری، ۹ درصد به گروه محصولات شیمیایی، ۷ درصد به گروه واسطه‌گری مالی، ۷ درصد به صنعت فلزات اساسی، ۶ درصد به گروه سیمان ،  ۶ درصد به چندرشته‌ای صنعتی و مابقی سرمایه گذاری‌های شرکت به گروه دارویی و سایر صنایع اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان، همچنین  جمع درآمدهای عملیاتی این شرکت در ۹ ماه نخست سال جاری را بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و از کاهش چشم‌گیر بدهی‌های این شرکت خبر داد.

زیرمجموعه‌های این گروه، شرکت‌های پایداری صنعت نفت آیندگان، خدمات صبا تجارت یاس، کارگزاری خبرگان سهام و ۳۱ درصد از تامین سرمایه سپهر هستند.

سنایی فرد، چشم‌انداز آتی این شرکت را سرمایه‌گذاری فعال در سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس، افزایش مداوم کیفیت و پایداری درآمدهای شرکت و  اصلاح مستمر پرتفوی سهام  با هدف افزایش بازده متناسب با ریسک ذکر کرد.سنایی فرد چشم‌اندازی آتی این شرکت را سرمایه‌گذاری فعال در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس، افزایش کیفیت و پایداری درآمدهای شرکت، اصلاح مستمر پرتفو سهام به منظور رسیدن به بازدهی مناسب و... عنوان کرد. خاطرنشان می شود: از ابتدای بهمن تاکنون پس از دو شرکت ذوب روی اصفهان و نیز کلر پارس، این سومین شرکتی است که عرضه اولیه آن در فرابورس انجام می‌شود.

روش و حجم عرضه

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط مدیریت عملیات بازار فرابورس، قرار است که ۵۰۰ میلیون سهم از سهام این شرکت به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شود که حداکثر سهام قابل خریداری توسط خریداران حقیقی و حقوقی ۵۰۰ سهم در نظر گرفته شده و شرکت کارگزاری خبرگان سهام نیز مدیریت عرضه را بر عهده خواهد داشت.

  

 دامنه قیمت و سهمیه خریداران حقیقی و حقوقی

دامنه قیمتی ۵۱۵۰ تا ۵۶۲۵ ریال و حداکثر سهام قابل خریداری توسط خریداران حقیقی و حقوقی ۵۰۰ سهم در نظر گرفته شده تا ۵ درصد از سهام شرکت توسعه مالی مهر آیندگان با نماد «ومهان» در بازار دوم فرابورس عرضه شود.

 

عناوین برگزیده