تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۸۴۷۰۱
سرویس خبر : انرژی

امضای دو تفاهم‌نامه برای ساخت لوله‌های API در فولاد اکسین

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به امضای دو تفاهم‌نامه برای ساخت لوله‌های API گفت: با اجرایی شدن این دو تفاهم‌نامه،‌ نیاز صنعت نفت و گاز برطرف و شاهد قطع وابستگی به واردات ورق‌های API خواهیم بود.
امضای دو تفاهم‌نامه برای ساخت لوله‌های API در فولاد اکسین

به گزارش می متالز، امین ابراهیمی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت نفت مبنی بر حداکثر استفاده از ظرفیت‌های موجود داخل کشور و رفع نیاز صنعت نفت و گاز و قطع وابستگی به واردات ورق‌های API و با توجه به تحریم‌ها و همچنین تکمیل زنجیره تولید و ظرفیت بالای شرکت فولاد اکسین خوزستان در تولید و تامین لوله‌هایAPI۵LX۷۰ با قطر ۵۶ اینچ و ساخت ورق ضد‌سایش تحت نام تجاری اکسینار (OXINAR) دو قرارداد مهم داخلی با این شرکت بسته شده است. در یک تفاهم‌نامه سه جانبه که بین شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت فولاد اکسین خوزستان و شرکت لوله‌سازی اهواز منعقد شد، مقرر شد تا ۳۵۰ هزار تن ورق X۷۰ که ۳۱۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه دارد به مدت یک سال از جانب شرکت فولاد اکسین خوزستان تامین شود. همچنین تفاهم‌نامه دوجانبه دیگری بین خانه معدن و شرکت فولاد اکسین خوزستان برای ساخت ۲۵ هزارتن ورق ضد‌سایش برای استفاده در شرکت‌های معدنی زیرمجموعه ایمیدرو به ارزش ۴۵ میلیون یورو امضا شد که مجموع این تفاهم‌نامه صرفه‌جویی ارزی ۵۰۰ میلیون برای کشور خواهد بود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد