تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۴۵۴
کد خبر: ۸۴۸۷۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

نصب سازه فوق سنگین ۵۲ متری کارخانه فولاد تربت حیدریه

می متالز - سازه فوق سنگین ۵۲ متری کارخانه فولاد تربت حیدریه نصب شد.
نصب سازه فوق سنگین ۵۲ متری کارخانه فولاد تربت حیدریه

به گزارش می متالز، مدیر مجتمع فولاد تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه نصب این سازه فوق سنگین به خبرنگاران گفت: این سازه بزرگ با ارتفاع 52 و قطر 8 متر، قرار است بعنوان یک دودکش گازهای خروجی، فرآیند تولید آهن اسفنجی را بعد از چندین بار که از حرارتشان استفاده می شود، به عنوان یک مخلوط بی خطر رها کند.

محمد کریمی با بیان اینکه تکنولوژی ساخت واحدهای احیا و گندله سازی فولاد در کشور بومی شده و دیگر نیازی به واردات از خارج کشور نیست، افزود: با انتقال آخرین قطعه بزرگ از "استک" (دودکش) به محل کارخانه فولاد رخ، این سازه فلزی عظیم نصب شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که قطعات متفاوتی به لحاظ زمان تحویل قرار است در این پروژه نصب و راه اندازی شوند و تولید و نصب برخی از آنها زمان براست، سعی کردیم به مرور زمان قطعات مورد نیازمان را سفارش دهیم تا تولید و برای نصب به محل پروژه انتقال داده شوند که این دودکش یکی از آنها است و در ادامه دیگر تجهیزات کوره، ترانس های برق و سایر تجهیزات به محل پروژه انتقال داده می شود.

کریمی اضافه کرد: عملیات ساخت این پروژه در سال86 قرار بود شروع شود اما به دلایل متعددی این امر محقق نشد؛ تا اینکه در سال 93 دوباره گام هایی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه برداشته شد و بازهم به مشکلاتی برخوردیم و همچنان متوقف ماند و در نهایت در سال97 عملیات ساخت پروژه آغاز شد.

وی افزود: این مجتمع در حد فولاد مبارکه اصفهان است که در فاز اول آن واحد احیاء مستقیم با ظرفیت سالانه یک میلیون و 850هزار تُن آهن اسفنجی تا سال1400 راه اندازی می شود و در فازهای بعدی این مجتمع، واحدهای ذوب و ریخته گری که منجر به تولید نورد می شود، ساخته خواهد شد و با این وضعیت، تربت حیدریه دارای صنعتی بزرگ و مادر خواهد شد که تاثیر بسزایی در توسعه منطقه خواهد داشت.

کریمی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 220نفر در این پروژه مشغول به کار هستند که در پیک کار، این تعداد به 700نفر هم خواهد رسید.

مدیر پروژه تصریح کرد: این کارخانه از شروع عملیات ساخت (مرداد97) در مدت 36 ماه به بهره برداری می رسد که از این مدت 30 ماه عملیات ساخت و 6ماه پایانی بابت راه اندازی و انجام آزمایشات کیفی دستگاه ها است که راه اندازی سرد نام دارد.

مدیر مجتمع فولاد تربت حیدریه گفت: تکنولوژی ساخت واحدهای احیا (مانند این پروژه) در کشور سالهاست بومی شده و با توان نیروهای داخلی ساخته می شود و نیازی به خارج از کشور از این حیث نداریم، ضمن اینکه خوشبختانه از سال 96 تکنولوژی ساخت واحدهای گندله سازی را نیز بومی کردیم.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت