تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۸۵۰۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتخابات انجمن ملّی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان 14 اسفند ماه برگزار می‌شود

می متالز - مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان ها و نظارت بر تشکل های سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از برگزاری انتخابات دوره سوم انجمن ملّی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همزمان با تشکیل مجمع عمومی انجمن در روز چهارشنبه مورخ 14 اسفند ماه 1398 در سالن کوثر این سازمان خبر داد.
انتخابات انجمن ملّی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان 14 اسفند ماه برگزار می‌شود

به گزارش می متالز، مجید ارغنده پور در ادامه بیان کرد: دوره اول فعالیت انجمن‌ها طی سال‌های 1394 - 1390 و دوره دوم آن که از اواخر سال 1394 آغاز گردیده، در سال جاری به کار خود پایان می‌دهد.

وی همچنین افزود: با شروع انتخابات دوره سوم انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطوح شهرستانی و استانی که با آغاز سال جاری شروع گردیده ؛ تا کنون بیش از 200 انجمن شهرستانی و 18 انجمن استانی بر اساس استقبال مردمی در سطح هر استان، آغاز به کار نموده‌اند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلهای سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مرجع نظارت بر انتخابات انجمن ها اظهار داشت : نمایندگان این انجمن‌ها به عنوان اعضای مجمع عمومی انجمن ملّی نسبت به انتخابات اعضای هیأت مدیره و بازرس آن انجمن اقدام خواهند نمود.

به گفته ارغنده پور؛ بر اساس اساسنامه انجمن ملّی، در انتخابات این انجمن 5 نفر به عنوان عضو اصلی هیأت مدیره، 2 نفر عضو علی‌البدل هیأت مدیره، یک نفر به عنوان بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل با رأی نمایندگان مذکور برای مدت 4 سال انتخاب خواهند شد.

وی تصریح کرد: در این دوره از بین داوطلبان عضویت در هیأت مدیره و بازرس انجمن ملّی، 12 نفر برای عضویت در هیأت مدیره و 4 نفر برای سمت بازرس از سوی هیأت نظارت بر انتخابات انجمن ملّی، حائز شرایط گردیدند.

ارغنده پور متذکر شد: هیأت نظارت بر انتخابات انجمن ملّی با ریاست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و عضویت نمایندگان وزارت‌ خانه‌های کشور و دادگستری (سازمان تعزیرات حکومتی) وظیفه تأیید صلاحیت داوطلبان و نظارت بر فرآیند انتخابات انجمن ملّی را بر عهده خواهد داشت.

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی اعطای گواهینامه، در پایان گفت: انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که بر اساس فصل سوم قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصوب سال 1388 مجلس شورای اسلامی تشکیل گردیده‌اند وظایفی شامل آگاه‌ سازی مصرف‌کنندگان، برگزاری همایش و دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی، ارائه نظر مشورتی و همکاری با دستگاه ‌های اجرایی به جهت اجرای موثر مقررات مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان را عهده‌دار می‌باشند.

عناوین برگزیده