تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۸۵۱۸۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رجبی:

ظرفیت های بخش دولتی جوابگوی نیازهای بازار مسکن نیست

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه با وجود تجربیات تلخ در سال‌های گذشته، دولت هنوز هیچ برنامه ریزی مشخصی برای تولید انبوه مسکن و رفع کمبودها در این بازار صورت نداده و برنامه های کنونی وزارت راه تکرار شیوه های قبلی با عناوین جدید است.
ظرفیت های بخش دولتی جوابگوی نیازهای بازار مسکن نیست

به گزارش می متالز، فرج‌الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته درباره روند صعودی قیمت مسکن در سال آینده گفت: به نظر من قیمت مسکن در ماه های آتی و سال آینده افزایش چشمگیر مانند سال های گذشته نخواهد داشت، زیرا در شرایط کنونی بازار مسکن از نظر افزایش قیمت اشباع شده است.

قیمت مسکن در سال آتی میزان نرخ تورم افزایش می یابد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من قیمت مسکن در سال آتی در صورت افزایش، به میزان نرخ تورم بالا خواهد رفت، از این رو تمام برنامه ریزی ها باید در جهت کنترل قیمت ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر تحت تأثیر عوامل و مسائلی بود، از این رو شاهد بودیم که سیاست  دولت در عدم تولید مسکن، گرانی مصالح ساختمانی و عدم تناسب عرضه و تفاضا مسکن موجب شد که قیمت ها در دو سال اخیر افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

دولت هنوز هیچ برنامه ریزی مشخصی برای تولید انبوه مسکن ندارد

رجبی ادامه داد: متأسفانه با وجود این تجربیات تلخ و مشکل ساز، دولت هنوز هیچ برنامه ریزی مشخصی برای تولید انبوه مسکن و رفع کمبودها در این بازار صورت نداده و برنامه های کنونی وزارت راه و شهرسازی تکرار شیوه های قبلی با عناوین جدید است.

 

تکیه دولت به منابع دولتی و ملی برای اجرای طرح های تولید مسکن اشتباه است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: تکیه دولت به منابع دولتی و ملی برای اجرای طرح های تولید مسکن اشتباه است و قطعا نتیجه مطلوب و مثبت را به دنبال نخواهد داشت، از این رو وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید اقدام جذب سرمایه های بخش خصوصی کند.

 

ظرفیت های بخش دولتی جوابگوی نیازهای بازار مسکن نخواهد بود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم ظرفیت های بخش دولتی جوابگوی نیازهای بازار مسکن نخواهد بود و کمبودها با این روش رفع نمی شود، بنابراین سیاست های گذاری دولت برای به میدان آوردن خصوصی ها می تواند گره گشای این حوزه باشد.

عناوین برگزیده