تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۰۰
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۸۵۲۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل ایمیدرو خبر داد:

۱۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری طرح‌های بخش معدن تا سال ۱۴۰۴

می متالز - مدیرعامل ایمیدرو گفت: میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های بخش معدن تا پایان سال جاری به ۵. ۳ میلیارد دلار و تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
۱۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری طرح‌های بخش معدن تا سال ۱۴۰۴

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور در مورد ظرفیت میزان سرمایه‌گذاری در بخش معدن گفت: میزان سرمایه‌گذاری طرح‌های بخش معدن تا پایان سال جاری به ۵. ۳ میلیارد دلار و تا سال ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: در شرایط فعلی نیازمند سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلار در ایجاد زیرساخت‌ها هستیم. زیرا بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های معدنی با استفاده از روش‌های نوین اکتشافی قابل شناسایی بوده و راه برای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی باز است. می‌توان سرمایه مورد‌نیاز بخش معدن را از طریق شرکت‌ها تامین کرد.

این مقام مسوول ادامه داد: در پروژه‌هایی که سهم دولت کمتر از ۲۰درصد باشد می‌توان از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کرد.شرکت‌های دانش‌ بنیان می‌توانند برای ۸۰ درصد قراردادها از فروش تا اکتشاف و... را که با شرکت‌های بزرگ منعقد می‌کنند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

غریب‌پور افزود: همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ با متولی‌گری سازمان توسعه‌ای پیش برده می‌شود و درحال‌حاضر شرکت‌هایی که در زمینه بومی‌سازی فعالیت می‌کنند خصوصی هستند و اگر ساخت قطعه یا ماشین‌آلات صرفه اقتصادی نداشته باشد به‌طور قطع به ساخت آن محصولات ورود نمی‌کنند. در این زمینه دولت تنها تسهیل‌گر است و شرکت‌های نیازمند را در کنار شرکت‌های نوآور سازنده قرار می‌دهد و اگر محصولی بعد از آزمایش موفقیت‌آمیز بود، وزارت صنعت مانع از واردات آن خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده