تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۴۱۹
کد خبر: ۸۵۵۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

هدف گذاری تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: برای تولید سالانه ۱۰ میلیون تن محصول نهایی فولاد در استان برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.
هدف گذاری تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان

به گزارش می متالز، خلیل قاسمی در مراسم معارفه کارکنان مجتمع گندله سازی مادکوش در بندرعباس افزود: به همین منظور واحد های تولید گندله سازی به عنوان مهم ترین ماده اولیه فولاد در حال گسترش و بهره برداری هستند.
وی گفت: مادکوش نخستین کارخانه گندله سازی در هرمزگان است که در روز های آینده با حضور مقامات کشوری بهره برداری از آن آغاز می شود.
رئیس سازمان صمت هرمزگان افزود: طرح توسعه واحد های صنعتی و معدنی و تولید کنستانتره نیز در حال مطالعه و اجرای طرح است.
خلیل قاسمی گفت: ایجاد اشتغال سالانه ۱۰ هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت از اهداف این سازمان است که در سال جاری و با توجه به شرایط تحریم تاکنون برای بیش از هشت و هزار و ۵۰۰ نفر در این بخش شغل ایجاد شده است.
مدیرعامل مجتمع گندله سازی مادکوش هم گفت: با انجام آزمون استخدامی ۳۴۰ نفر از بومیان و ساکنان استان هرمزگان برای فعالیت در این مجتمع جذب شده اند و در ابتدای اسفند امسال کار خود را آغاز می کنند.
علیرضا صمدی افزود: مجتمع گندله سازی مادکوش در دو فاز طراحی شده است که در فاز اول دو و نیم میلیون تن گندله تولید و با واحد های فولادسازی کشور تحویل می شود.
وی گفت: در فاز دوم نیز که ساخت آن بزودی با حضور مسوولان کشوری در بندرعباس آغاز می شود دو و نیم میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید این مجتمع افزوده می شود.
مدیرعامل مجتمع گندله سازی مادکوش افزود: فاز دوم این مجتمع در مدت سه سال ساخته می شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد