تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۷۱۴
کد خبر: ۸۶۰۱۳
سرویس خبر : انرژی
معاون تولید شرکت ملی نفت ایران:

بازسازی و نوسازی تأسیسات از الزام‌های تولید پایدار است

می متالز - معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران، بازسازی و نوسازی تأسیسات نفتی را از جمله اولویت‌های این شرکت در مسیر تحقق تولید ایمن و پایدار نفت و گاز در کشور برشمرد.
بازسازی و نوسازی تأسیسات از الزام‌های تولید پایدار است

به گزارش می متالز، فرخ علیخانی صبح امروز (چهارشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه) در نشست تخصصی «معرفی فرصت‌ها و چارچوب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فرآورش نفت خام» به دو مؤلفه توسعه و تولید اشاره کرد و گفت: در موضوع توسعه، فعالیت‌های افزایش و نگهداشت توان تولید در حال پیگیری است و در بخش تولید، دستیابی به تولید ایمن و پایدار را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: برای رسیدن به تولید ایمن و پایدار، ماژول‌های مختلفی تعریف شده است که بر اساس زنجیره ارزش از مخزن آغاز می‌شود و در ادامه مرحله چاه، تاسیسات فرآورشی، خطوط لوله و در انتها نقطه تحویل خواهد بود. در مرحله تاسیسات فرآورشی، دو مبحث بازسازی و نوسازی تجهیزات فرسوده نفتی در حال پیگیری است.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مبحث نوسازی بسیار برجسته‌تر از مقوله بازسازی دنبال می‌شود، ادامه داد: مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان تأمین‌کننده ۷۴ درصد نفت تولیدی کشور، در اولویت نوسازی و بازسازی تاسیسات فرسوده قرار دارد.

علیخانی همچنین به اهمیت تأسیسات نمک‌زدایی و شیرین‌سازی در تولید ایمن و پایدار اشاره کرد و افزود: نوسازی کارخانه‌های نمک‌زدایی‌ و شیرین‌سازی در مناطق نفت‌خیز جنوب در حال پیگیری است. چهار پروژه نمک‌زدایی و فرآورش در مناطق نفت‌خیز جنوب برای سرمایه‌گذاری مدنظر قرار گرفته است.

وی روزآمد شدن در اجرای پروژه‌های نفتی را با توجه به شرایط حاکم بر صنعت نفت ضروری خواند.

نشست تخصصی فرصت‌ها و چارچوب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فرآورش نفت خام با استفاده از تجهیزات سریع‌الاحداث کارخانه‌ای و در قالب قراردادهای ساخت، بهره‌برداری و مالکیت (B.O.O) هم‌اکنون در مجموعه کوشک نفت در حال برگزاری است.

عناوین برگزیده