تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۸۷۴۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نیمه اول معاملات امروز:

بی سابقه ترین ریزش شاخص با بیش از ۱۹ هزار واحد ثبت شد/ عمده ترین دلایل

می متالز - معاملات اولین روز هفته در حالی آغاز شد که با گذشت نیمه اول معاملات، دماسنج بورس بی سابقه ترین ریزش را با ۱۹ هزار و ۶۰۰ واحد به ثبت رساند.
بی سابقه ترین ریزش شاخص با بیش از ۱۹ هزار واحد ثبت شد/ عمده ترین دلایل

به گزارش می متالز، در جریان معاملات اولین روز هفته، بازار سهام با فشار فروش در اکثر گروه ها آغاز به کار کرد. بطوری که با گذشت حدود یک ساعت و نیم از آغاز داد و ستدها، دماسنج بازارسرمایه بی سابقه ترین ریزش را با 19 هزار و 600 واحد در تاریخ به ثبت رساند و به کانال 504 هزارتایی عقب نشینی کرد.

در این رویداد، شرکت های بزرگی همچون فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، پتروشیمی پارس، گل گهر، تاپیکو و چادرملو با اثر منفی 1125 تا 556 واحدی در این افت نقش داشتند.

در این میان، عمده ترین دلایل ریزش بی سابقه امروز شاخص را می توان متاثر از کاهش قیمت های جهانی و ریزش بورس های اروپا و آمریکا، توقف روند صعودی نرخ ارز، شیوع ویروس جدید کرونا و اثر منفی در اقتصاد، اجرای دستورالعمل حجم مبنا برای سهام شرکت بازار پایه فرابورس و شرایط جدید دریافت کد معاملاتی، لزوم اصلاح شاخص، رفتار هیجانی سرمایه گذاران، اقدام به شناسایی سود و تسویه معاملات اعتباری و ... دانست.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده