تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۷
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۸۷۴۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز ثبت بی سابقه ترین ریزش روزانه شاخص رخ داد:

معاملات مشکوک ۱۶ تا ۴ برابری دو پتروشیمی، سه سرمایه گذاری و ۱۰ نماد

می متالز - در روز ثبت بی سابقه ترین ریزش روزانه شاخص، دو پتروشیمی، سه شرکت سرمایه گذاری و ۱۰ نماد دیگر با معامله ۱۶ تا ۴ برابری مشمول معاملات مشکوک شدند .
معاملات مشکوک ۱۶ تا ۴ برابری دو پتروشیمی، سه سرمایه گذاری و ۱۰ نماد

به گزارش می متالز، معاملات اولین روز این هفته بازار سهام درحالی برخلاف روند صعودی هفته های گذشته با فشار فروش در اکثر گروه ها آغاز به کار کرد که شاخص بورس بی سابقه ترین ریزش تاریخ خود را با 18 هزار و 38 واحد و عقب نشینی به کانال 505 هزار تایی ثبت کرد.

بر این اساس، ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی از 1.8 هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد، ارزش معاملات سهام شرکت های بورسی و فرابورسی نیز بیش از 4.5 و 3.3 هزار میلیارد تومان بود و بانک های تجارت و صادرات، فولاد مبارکه، ذوب آهن به همراه سایپا با داد و ستد بیش از یک میلیارد سهمی، 412، 303، 284 و 251 میلیونی، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

در این میان، اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 16 تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

این گروه شامل شرکت آبگینه، نورد لوله اهواز، تجهیزات سدید، تولی پرس، کابل سازی ایران، ایرانیت، آینده سازان بهشت پارس، سرمایه گذاری ساختمانی اعتماد گستر، سرمایه گذاری معیار صنعت پارس، فولاد کاویان، هپکو، سرمایه گذاری توسعه شمال، پتروشیمی دهدشت، پتروشیمی داراب و بیمه زندگی خاورمیانه هستند.

حضور دو شرکت از صنعت پتروشیمی، سه شرکت سرمایه گذاری و 10 شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب معاملات مشکوک است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده