به گزارش می متالز، این شورا در راستای مراقبت ویژه از مشتریان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در پی مراجعه حضوری به شعبهها، در ١٢ توصیه مهمترین بندهای این تمهیدات را به شرح زیر منتشر کرد.
۱ - تا حد امکان ضمن کاهش مراجعه حضوری به شعبهها از خدمات الکترونیکی بانکها (اینترنت بانک و اپلیکیشنهای بانکی) استفاده کنید.
۲- هنگام خرید با کارت بانکی، از فروشنده بخواهید دستگاه پایانه فروش (POS) را در اختیار خودتان قرار دهد و کارت بانکی را به فروشنده ندهید.
۳- هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، از تماس مستقیم با دکمههای آن اجتناب و ضرورتاً از دستکش یا دستمال استفاده کنید.
۴ - تا حد امکان از تماس مستقیم دست با اسکناس و اسناد بانکی اجتناب کنید.
۵- در مراجعه به شعبهها و استفاده از دستگاه نوبتدهی از دستکش استفاده کنید و خودکار شخصی همراه داشته باشید.
۶- هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید.
۷ - کارت بانکی و یا موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.
۸- در داخل شعبهها و صف انتظار خودپرداز و هنگام استفاده از دستگاه پایانه فروش (POS) و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود را با دیگران به میزان یک متر رعایت کنید.
۹ - در صورت برخورداری از علائم هشدار دهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پرتردد خصوصاً شعبه ی بانکها و مؤسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید.
۱۰ - با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پیشنهاد میشود از عیدی دادن اسکناس اجتناب کنید.
۱۱-پس از مراجعت از بانکها و مراکز پرتردد نسبت به شست و شوی دستها با آب و صابون یا شویندههای بهداشتی اقدام کنید.
۱۲ - برای دریافت اطلاعات با مرکز ارتباط بانکها تماس بگیرید.