تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۸۷۵۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علوی:

سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی دیربازده است؛ دولت مشوق مالی ارائه کند

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: علت اصلی عدم سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی این است که این حوزه بسیار دیربازده بوده و به این دلیل، افراد کمتر ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش می شوند.
سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی دیربازده است؛ دولت مشوق مالی ارائه کند

به گزارش می متالز، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به کمبود زیرساخت های حمل و نقل ریلی در کشور، گفت: متأسفانه در بحث سرمایه گذاری در حوزه توسعه خطوط ریلی بسیار کم سرمایه گذاری شده و این مسئله موجب شده که زیرساخت های ما از نظر آماری بسیار پایین تر از آمار کشورهای منطقه است.

 

80 درصد حمل بار و مسافر از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی حدود 80 درصد حمل بار و مسافر از طریق حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد و متأسفانه در این میان حمل و نقل ریلی سهم بسیار کمی در این حوزه دارد.

 

فاصله 10 برابری ترکیه با ایران در حمل و نقل ریلی

وی گفت: بر اساس آمارها در شرایط کنونی حدود 13 هزار کیلومتر خطوط ریلی داریم، از طرف دیگر بر اساس گزارش ها، ایران در هر کیلومتر مربع حدود 2 کیلومتر خطوط ریلی دارد، این در حالی است که در کشوری مانند ترکیه در هر کیلومتر مربع حدود 12 کیلومتر راه آهن وجود دارد.

 

سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی بسیار دیربازده است

علوی ادامه داد: علت اصلی عدم سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی این است که این حوزه بسیار دیربازده است و به این دلیل، افراد کمتر ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش می شوند، از این رو ریل به نقطه ضعف حوزه حمل و نقل تبدیل شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: افزایش استفاده از حمل و نقل ریلی موجب افزایش ایمنی سفر، کاهش مصرف سوخت و کاهش آسیب های زیست محیطی می شود، از این رو مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به ارائه بسته های تشویقی جهت افزایش سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی اقدام کند.

عناوین برگزیده