تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۸۷۶۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار مرکزی مطرح کرد:

خروج هپکو از بن بست با خرید ۲۲۰ میلیارد تومانی/ واگذاری واگن پارس به مپنا

می متالز - استاندار مرکزی با اشاره به شرایط خروج هپکو از بن بست گفت: واگذاری شرکت واگن پارس به مجموعه مپنا به عنوان یک دستور کار جدی مطرح و در حال پیگیری است.
خروج هپکو از بن بست با خرید ۲۲۰ میلیارد تومانی/ واگذاری واگن پارس به مپنا

به گزارش می متالز، علی آقازاده با اشاره به اقدامات برای برون رفت موانع تولید هپکو جهت برگرداندن این شرکت به سازمان خصوصی سازی گفت: پیگیری ها منجر به تشکیل جلسه‌ای در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در تهران به ریاست معاون اول رئیس جمهور شد.

وی ادامه داد: خرید ماشین آلات برای سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با پرداخت هزینه آن از سوی دولت یکی از مصوبات مهم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بود که این سفارش به شرکت هپکوی اراک واگذار شد. در این جلسه موضوع خرید ماشین آلات برای سازمان راهداری تعیین تکلیف شد و نهایتا ۲۲۰ میلیارد تومان در جلسه چهارشنبه هفته گذشته هیات دولت به تصویب رسید که این پول ظرف حداکثر دو هفته آینده به سازمان راهداری تخصیص خواهد یافت.

این مقام مسوول ادامه داد: این مبلغ پس از عقد قرارداد و تشریفات اداری در قبال ساخت و تولید ۲۰۴ دستگاه گریدر از سوی سازمان راهداری به مرور به  شرکت هپکو پرداخت خواهد شد. واگذاری سفارش ساخت و  تولید ماشین آلات راهداری به هپکو در صورت خوش قولی این شرکت استمرار خواهد یافت. در صورتی که هپکو در عمل به تعهدات خوش قولی کند، میزان سفارشات واگذاری افزایش خواهد یافت و از بن بست خارج می شود.

آقازاده با اشاره به عدم خوش قولی هپکو در چند قرارداد تولید و ساخت ماشین آلات در گذشته، افزود : وضعیت شرکت آذرآب رو به بهبود است و توانسته حقوق معوقه کارگران را پرداخت کند. واگذاری شرکت واگن پارس نیز به مجموعه مپنا به عنوان یک دستور کار جدی مطرح و در حال پیگیری است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده