تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۸۷۸۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاملات مشکوک دومین سهم گران بازار، "فارس، شبریز" و ۱۲ شرکت

می متالز - هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پالایشگاه تبریز، حضور دو سهم فرابورسی برای دومین روز متوالی، دومین سهم گران بازار به همراه ۱۰ شرکت دیگر، معاملات مشکوک امروز را رقم زدند.
معاملات مشکوک دومین سهم گران بازار، "فارس، شبریز" و ۱۲ شرکت

به گزارش می متالز، معاملات سومین روز این هفته بازار سهام در ادامه روند صعودی یکشنبه آغاز به کار کرد به طوری که نماگر بازار سرمایه بر اثر بهبود نرخ کامودیتی ها در کنار تداوم رشد نرخ ارز با رشد 13 هزار و 745 واحدی به کار خود پایان داد و در کانال 529 هزار تایی ماندگار شد.

بر این اساس، ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی از 1.9 هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد، ارزش معاملات سهام شرکت های بورسی و فرابورسی نیز بیش از 5.4 و 2.5 هزار میلیارد تومان بود و بانک های تجارت با داد و ستد بیش از یک میلیارد سهمی و بانک صادرات، ذوب آهن، سایپا به همراه فولاد مبارکه به ترتیب با 565، 304، 196 و 191 میلیونی، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

در این میان، اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 10 تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

این گروه شامل شرکت های کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، پاکسان، کارتن ایران، سیمان صوفیان، سیمان دشتستان، معدنی املاح ایران، سرمایه‌ گذاری توسعه خوزستان، فنرسازی خاور، نیروکلر، صنایع غذایی مینو شرق، پالایشگاه تبریز، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، شیرین دارو، سرمایه گذاری مس سرچشمه و آبگینه هستند.

حضور هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پالایشگاه تبریز، دو شرکت آبگینه و صنایع غذایی مینو شرق به عنوان دومین روز متوالی، دو شرکت از صنعت سیمان، شیرین دارو به عنوان دومین سهم گران بازار و 8 شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب معاملات مشکوک است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com  مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده