تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۰
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۸۷۹۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط رئیس سازمان صمت جنوب کرمان انجام شد:

پیگیری و حل مشکل 3 طرح صنعتی و معدنی مهم جنوب کرمان

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از پیگیری و حل مشکل پایانه صادراتی، تیتانیوم کهنوج و مس کرور خبر داد.
پیگیری و حل مشکل 3 طرح صنعتی و معدنی مهم جنوب کرمان

به گزارش می متالز، مسلم مروجی فرد در این خصوص گفت: طی پیگیری های متعدد و در دیدار با معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، در خصوص اهمیت راه اندازی پایانه صادراتی جنوب کرمان در جیرفت بحث و مشکلات طرح مورد بررسی قرار گرفته و دکتر صادقی قول مساعد در جهت پیگری و حل مشکلات این طرح مهم جنوب کرمان را دادند.

وی افزود: در جلسه ای هم که با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران داشتیم در خصوص آخرین وضعیت و مشکلات طرح تیتانیوم کهنوج و همچنین مس کرور عنبرآباد مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: بحمدلله با تلاش های فرآوان این سازمان، طرح مهم و استراتژیک تیتانیوم کهنوج بعد از گذشت سه دهه به بخش خصوصی واگذار شد.

مروجی فرد تأکید کرد: این موضوع از دستاوردهای مهم در حوزه صنایع معدنی جنوب کرمان بوده و ان شا الله نتایج خوب و اثرگذار آن را در آینده نزدیک با رشد سریع روند ساخت و تکمیل این مجتمع صنایع معدنی و زمینه سازی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در ادامه جلسه با مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) همچنین این سازمان درخصوص همکاری برای اجرای چندین طرح زیرساخت معادن شامل برق، آب و جاده در جنوب کرمان طی سال آینده قول مساعد داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: طی جلساتی که با مدیرعامل شرکت ملی مس ایران داشتیم در خصوص واگذاری مس کرور عنبرآباد به بخش خصوصی نیز صحبت و مصوب شد هرچه سریعتر این طرح مهم صنایع معدنی جنوب کرمان واگذار شود.

لازم به ذکر است با اجرای دو طرح مهم تیتانیوم کهنوج و مس کرور عنبرآباد بیش از 2 هزار فرصت شغلی جدید برای مردم ایجاد و سرمایه گذاری بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال در منطقه انجام می شود.

عناوین برگزیده