تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۰
بازدید: ۳۶۵
کد خبر: ۸۸۰۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دفاتر پیشخوان در راه بازاریابی برای چند کارگزاری خاص!

می متالز - بعد از پیگیری و تماس‌های متعدد دفاتر شرکت‌های کارگزاری در مورد عدم مراجعه تازه واردان و کد اولی‌های بورسی برای افتتاح حساب، تمام سرنخ‌ها به دفاتر پیشخوان رسید.
دفاتر پیشخوان در راه بازاریابی برای چند کارگزاری خاص!

به گزارش می متالز، بعد از تصمیم و عزم شرکت سپرده‌ گذاری برای بستن چند دفتر فعال خود در کشور (از جمله دفاتر مشهد و اصفهان) و سپردن پاسخگویی مراجعات مردمی به دفاتر پیشخوان، عملا این دفاتر به مراکز اصلی برای اخذ کد بورسی و احراز هویت سامانه سجام مبدل شدند.

دفاتر پیشخوان بعد از اقبال مردم در شش ماه گذشته به بازار سرمایه به گلوگاه ورود سرمایه‌ گذاران جدید به سودآورترین بازار سال ۹۸ تبدیل شده‌اند

اینک، مشاهدات میدانی و گزارشات مردمی به اخبار بورس حاکی از سوء استفاده برخی از دفاتر پیشخوان از افرادی است که برای اولین بار قصد ورود به بازار سرمایه را دارند.

اما داستان از کجا شروع شد:

در بعضی مراکز استان‌ها و شهرها مراجعه به سه کارگزاری خاص که از سیستم بازاریابی و پورسانت به کارمندان و شعب استفاده می‌کردند افزایش یافته است به طوری که این کارگزاری‌ها برای سرعت عمل و جواب دادن به مراجعات سیستم نوبت دهی راه‌اندازی کرده‌اند ولی در همان شهر و همان ساختمان، سایر شرکت‌های کارگزاری مراجعه کننده به مراتب خیلی کمتری داشتند.

بعد از پیگیری و تماس‌های متعدد دفاتر شرکت‌های کارگزاری در مورد عدم مراجعه تازه واردان و کد اولی‌های بورسی برای افتتاح حساب، تمام سرنخ‌ها به دفاتر پیشخوان رسید.

دفاتری که می‌بایستی تنها به احراز هویت مراجعان بپردازند و پروسه گرفتن کد بورسی آنها را به جریان بیندازند، ولی در عمل تازه واردان به بازار سرمایه را تنها به کارگزاری‌های خاص راهنمایی می‌کنند و با بیان اینکه در این دفتر پیشخوان تنها برای این کارگزاری‌ها (سه کارگزاری خاص) کد بورسی صادر می‌شود مخاطب را به دفتر مورد نظر خود راهنمایی می‌کنند.

کمتر کسی فکر می‌کرد روزی که این برون سپاری توسط شرکت سپره‌گذاری انجام شود، بعد از آن هیچ نظارتی بر عملکرد این دفاتر انجام نشود تا شرایطی ایجاد شود که هم تازه واردان به بازار سرمایه هیچ قدرت انتخابی داشته باشند و هم از طرف دیگر تمام شرکت‌های کارگزاری از گردش و کارمزد این کدهای جدید بی‌ بهره بمانند.

عناوین برگزیده