تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۸۸۱۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط مدیرعامل و مدیرمالی:

"شگویا" معرفی شد/ پیش بینی سود و تاثیر کرونا بر تولیدات + زمان عرضه اولیه

می متالز - مدیران پتروشیمی تندگویان با اشاره به آخرین وضعیت، پیش بینی سود سال جاری و آینده، نحوه تامین مواد اولیه و تاثیر کرونا را اعلام کردند تا این شرکت ۲.۳۹ هزار میلیارد تومانی شنبه آینده عرضه اولیه شود.
"شگویا" معرفی شد/ پیش بینی سود و تاثیر کرونا بر تولیدات + زمان عرضه اولیه

به گزارش می متالز، قبل از ظهر امروز جلسه معارفه آنلاین شرکت پتروشیمی تندگویان برای اعلام آخرین وضعیت مالی و عملکردی این شرکت 2.39 هزار میلیارد تومانی با حضور جواد عشقی نژاد مدیرعامل سرمایه گذاری مدبران اقتصاد، سعید محبی فرد معاون مالی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، رضا قاسمی شهری و محمد شایگان مدیرعامل و مدیرمالی پتروشیمی تندگویان برگزار شد تا به احتمال زیاد این شرکت آماده عرضه اولیه 9.5 درصدی سهام برای شنبه هفته آینده باشد.

عشقی نژاد با اشاره به رونق بورس طی سال جاری گفت: تمام تلاش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بر این معطوف بوده شرکت هایی که امکان ورود و عرضه آنها در بازار سرمایه وجود دارد در حد توان به انجام برسد که اولین نشانه شفافیت و مدیریت بهینه آن در بورس و هلدینگ بوده است.

سیاست هلدینگ خلیج فارس برای حمایت از سهم

محبی فر سیاست هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس را شفاف‌سازی و ایجاد بستری مناسب برای حضور در بازارسرمایه عنوان کرد و گفت: میزان سهام ارائه شده در عرضه اولیه 9.5 درصد بوده که در مراحل بعدی با مناسب بودن شرایط بازار، عرضه‌ها افزایش خواهد یافت. طبق قوانین 8 درصد بصورت عام و 1.5درصد مابقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص می‌یابد. تمامی حمایت‌های لازم از این سهم صورت خواهد گرفت و امید می‌رود سود قابل توجهی نصیب سهامداران شود.

وجود خریدار خارجی برای محصولات "شگویا"

وی با اشاره به مشکلات فرآیندی که در پتروشیمی تندگویان وجود داشت، افزود: با تدابیر و مدیریت صورت گرفته خصوصا تغییرات اساسی طی نیمه دوم سال جاری، مشکلات برطرف و شرکت در وضعیت تولید مناسبی قرار گرفت. محصولات تندگویان مشتری خارجی حاضر به خرید دارد اما با توجه به تصمیم هیات مدیره مبنی بر تامین نیازهای داخل، برنامه ریزی شده پس از تامین داخل به محض نیاز صادرات انجام شود.

زمان افتتاح پالایشگاه بیدبلند

وی از زمان افتتاح پالایشگاه بیدبلند در نیمه دوم اردیبهشت سال ٩٩ خبر داد و گفت: با تزریق سوخت از هفته آینده، تولید و سودآوری صورت می گیرد.

پیش بینی سود سال جاری و آینده

محمد شایگان مدیرمالی تندگویان با بیان اینکه سودآوری شرکت نسبت به سال‌های قبل بهتر شده، گفت: میزان سودآوری در سال گذشته معادل 1.1 هزار میلیارد تومان بوده که در 11 ماهه سال جاری به 1.5 هزار میلیارد تومان رسیده و پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به 1.7 هزار میلیارد تومان برسد.همچنین سود سال 99 بر اساس برنامه ریزی طبق سال جاری مطرح شده است.

وی با اشاره به علت زیادهی شرکت گفت: قبل از این قیمت‌ گذاری  نسبت به قیمت‌های جهانی پایین‌تر بود اما پس از آزاد شدن ارز، قیمت‌ها در سطح قیمت‌های جهانی بوده و کنترل هزینه ها، پرداخت کلیه بدهی‌های بانکی و کاهش هزینه‌های مالی و تسعیر ارز نیز از عوامل تاثیر گذاری برای بیرون آمدن از شرایط زیان دهی است.

مقاصد صادراتی و عدم تاثیر کرونا بر تولید

قاسمی شهری  سال آینده را برای "شگویا" مطلوب پیش بینی کرد و گفت: تولید پت و  پلی اتیلن ترفتالات بصورت انحصاری در اختیار تندگویان بوده ضمن آنکه صادرات محصولات به کشورهای ترکیه، عراق، کویت و افغانستان، چین، تایوان، تایلند و هند از طریق شرکت تجارت صنعت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس صورت می گیرد. ویروس کرونا بر تولید محصولات تاثیری نداشته و تمام نکات بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است.

نحوه تامین مواد اولیه

وی با اشاره به اینکه پارازایلین مورد نیاز از پتروشیمی نوری تامین می شود، توضیح داد: با افزایش ظرفیتی که سال گذشته در پتروشیمی نوری به وقوع پیوست، مشکل تامین مواد اولیه کاملا برطرف شد. اسید استیک و MEG مورد نیاز هم از پتروشیمی مارون و فن آوران تامین می شود. در بحث کاتالیست و مواد شیمیایی هم با اقدامات صورت گرفته به رغم وجود تحریم ها، این مشکل برطرف شده است. لایسنسورها فعالیت در این شرکت را به دلیل تحریم ها  رها کرده و واحدها توسط متخصصین داخلی تکمیل شد که در اوایل سال جاری آزمون عملکرد انجام و رسیدن به ظرفیت های اسمی بررسی و برای آن پروژه ای تعریف شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده