تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۸۸۳۳۸
مدیرعامل شرکت مترو خبر داد:

انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ تا پایان دی ماه

می متالز - علی امام با بیان اینکه تا پایان دی ماه مراحل انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ مترو نهایی می‌شود، گفت: مقدمات توسعه این خط به محض تامین منابع مالی از اسفند جاری امکان‌پذیر است. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر اتمام انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ متروی تهران تا پایان دی ‌ماه جاری عنوان کرد: همچنین در صورت وجود منابع مالی این امکان وجود دارد که از اسفند ماه مقدمات توسعه خط ۱۰ را کلید بزنیم. امام با اشاره به اینکه خط ۱۰ متروی تهران یک خط شرقی - غربی است، عنوان کرد: این خط در مجموع چهار منطقه از شهر تهران را پوشش می‌دهد و با خط یک و نیز با خطوط ۳ تا ۷ متروی تهران در تقاطع است.
انتخاب مشاور طراحی خط ۱۰ تا پایان دی ماه

به گزارش می متالز، او گفت: براساس برآوردهای اولیه مقرر است ۵/ ۱۱کیلومتر از این خط از منطقه ۲۲، ۵/ ۱۲ کیلومتر از منطقه ۵، ۹ کیلومتر از منطقه یک و ۹ کیلومتر نیز از منطقه ۴ شهر تهران عبور کند.  امام با بیان اینکه برای این خط تعداد ۳۱ ایستگاه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: نقاط مختلفی را برای آغاز عملیات اجرایی در نظر گرفته‌ایم اما براساس توجیه اقتصادی و نیز دیدگاه‌های توسعه شهری بهترین نقطه برای فاز یک، بخش غربی آن  است.  او با اشاره به اینکه برای آغاز عملیات اجرایی هر خط مترو، نیاز به حفر تونل برای جابه‌جایی قطعات و تجهیزات است، گفت: انتهای خط ۵ از سمت وردآورد، سه‌راهی خیابان پیامبر در خط ۶ و نیز میدان کتاب در خط ۷ از جمله این ظرفیت‌ها است.   مدیرعامل شرکت مترو در پایان تاکید کرد: از میان ظرفیت‌های ذکر شده میدان کتاب می‌تواند بهترین گزینه باشد، زیرا درحال‌حاضر یک دستگاه تی‌بی‌ام (TBM) آماده که مراحل حفاری خود را برای خط ۷ به پایان رسانده است در این نقطه قرار دارد. این دستگاه حفار قرار بود با تفکیک قطعات از این نقطه خارج شود اما به‌عنوان یک ظرفیت در این نقطه نگه داشته شده تا به محض تامین منابع مالی وارد فاز عملیاتی خط ۱۰  شویم.

جلسات جذب سرمایه‌گذار برای آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ درحال جریان است و این خط براساس تصمیم شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و نیز دستور شورای اسلامی شهر تهران اولین خط از خطوط متروی تهران است که براساس الگوی مشارکت عمومی- خصوصی اجرایی می‌شود.

عناوین برگزیده
علت بروز چالش در مجمع بیمه ملت وکالت‌های اخذشده از بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی بوده است/ دعوت‌کننده مجمع باید درباره پذیرش حق رأی سهام وکالتی اتخاذ تصمیم کند/ سازمان بورس بر حفظ حقوق سهامداران و رعایت نظم در برگزاری مجامع تأکید دارد
توضیحات مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره حواشی مجمع بیمه ملت:

علت بروز چالش در مجمع بیمه ملت وکالت‌های اخذشده از بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی بوده است/ دعوت‌کننده مجمع باید درباره پذیرش حق رأی سهام وکالتی اتخاذ تصمیم کند/ سازمان بورس بر حفظ حقوق سهامداران و رعایت نظم در برگزاری مجامع تأکید دارد