به گزارش می متالز، او گفت: براساس برآوردهای اولیه مقرر است ۵/ ۱۱کیلومتر از این خط از منطقه ۲۲، ۵/ ۱۲ کیلومتر از منطقه ۵، ۹ کیلومتر از منطقه یک و ۹ کیلومتر نیز از منطقه ۴ شهر تهران عبور کند. امام با بیان اینکه برای این خط تعداد ۳۱ ایستگاه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: نقاط مختلفی را برای آغاز عملیات اجرایی در نظر گرفتهایم اما براساس توجیه اقتصادی و نیز دیدگاههای توسعه شهری بهترین نقطه برای فاز یک، بخش غربی آن است. او با اشاره به اینکه برای آغاز عملیات اجرایی هر خط مترو، نیاز به حفر تونل برای جابهجایی قطعات و تجهیزات است، گفت: انتهای خط ۵ از سمت وردآورد، سهراهی خیابان پیامبر در خط ۶ و نیز میدان کتاب در خط ۷ از جمله این ظرفیتها است. مدیرعامل شرکت مترو در پایان تاکید کرد: از میان ظرفیتهای ذکر شده میدان کتاب میتواند بهترین گزینه باشد، زیرا درحالحاضر یک دستگاه تیبیام (TBM) آماده که مراحل حفاری خود را برای خط ۷ به پایان رسانده است در این نقطه قرار دارد. این دستگاه حفار قرار بود با تفکیک قطعات از این نقطه خارج شود اما بهعنوان یک ظرفیت در این نقطه نگه داشته شده تا به محض تامین منابع مالی وارد فاز عملیاتی خط ۱۰ شویم.
جلسات جذب سرمایهگذار برای آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ درحال جریان است و این خط براساس تصمیم شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) و نیز دستور شورای اسلامی شهر تهران اولین خط از خطوط متروی تهران است که براساس الگوی مشارکت عمومی- خصوصی اجرایی میشود.