تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۹۰۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

لزوم قرارگیری دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی برای حل مشکل صادرات سیمان به عراق

می متالز - نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:برای حل بخشی از مشکلات صادراتی از جمله صادرات سیمان به عراق باید دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی قرار گیرد.
لزوم قرارگیری دیپلماسی اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی برای حل مشکل صادرات سیمان به عراق

به گزارش می متالز، حسین سلاحورزی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان بیان کرد: مسایل و مشکلات حوزه صادرات در چند دهه گذشته وجود داشته،و تاکنون با وجود تلاش‌های مختلف برطرف نشده‌اند، ایران یک درصد جمعیت دنیا را داشته اما بدون احتساب نفت ۲۴ صدم درصد صادرات دنیا را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: توسعه صادرات به یک مسله حل نشدنی در نظام اقتصادی در حال تبدیل است، و با وجود اینکه دولت یازدهم و دوازدهم قدم‌های خوبی را در رابطه با بهبود فضاب کسب و کار برداشته شده اما تا رسیدن به یک نقطه قابل قبول فاصله داریم.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان عنوان کرد: مسأله توسعه صادرات یک موضوع فرابخشی است و تا مادامی که در همه حاکمیت این عزم به وجود نیاید نمی‌توان به موفقیت دست یافت.

سلاحورزی اظهار داشت: منکر این نیستیم که نقص‌هایی بین بخش خصوصی وجود داشته اما موضوع صادرات فرابخشی است.

وی گفت: در لرستان نسبت به پارسال در صادر کردن مواد معدنی کاهش داشته‌ایم که شاید یکی از دلایلش ممنوع شدن صادرات این حصول به عراق بوده است و اینگونه موضوعات باید از طریق مذاکرات حل شود.

نایب رئیس اتاق ایران با تاکید بر اینکه دیپلماسی اقتصادی باید در کنار دیپلماسی سیاسی قرار گیرد،افزود: موضوع صادرات به یک باور و عزم ملی تبدیل شود و اگر صادرات بخواهد به عنوان موتور محرکه بخش اقتصاد تبدیل شود همه بخش های حاکمیت به این باور برسند.

عناوین برگزیده