تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۹۰۴۳۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیش بینی کاهش تولید فولاد چین در ماه های آینده به دلیل شیوع ویروس کرونا/ عملکرد قوی سال گذشته متوقف می شود

می متالز - رویترز گزارش داد: به گفته تحلیلگران، تولید فولاد چین در ماه های آینده به دلیل تاثیر ویروس کرونا کاهش خواهد یافت و عملکرد قوی سال گذشته که تا ژانویه امسال ادامه داشت متوقف خواهد شد.
پیش بینی کاهش تولید فولاد چین در ماه های آینده به دلیل شیوع ویروس کرونا/ عملکرد قوی سال گذشته متوقف می شود

به گزارش می متالز، تولید فولادسازان جهان در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل علیرغم جشن سال نو چین و محدودیت های اعمال شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، 7.2 درصد صعود کرد.

تحلیلگر UBS یعنی Myles Allsop در یک یادداشت اعلام کرد که موجودی تجار فولاد افزایش یافته و سطح رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و در نتیجه سودآوری فولادسازان چینی کاهش یافته است. ما انتظار داریم این موضوع طی چند هفته آینده مانعی برای فولادسازان ایجاد کند.

بزرگترین تولیدکننده فولاد چین یعنی گروه China Baowu Steel انتظار دارد که میزان تولیداتش در سه ماهه اول سال 2020 به دلیل اختلال ناشی از کرونا ویروس 5 درصد افت یابد.

داده های انجمن جهانی فولاد نشان می دهد که تولید فولاد خام چین در ماه ژانویه درمقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته و به 84.3 میلیون تن رسیده است. داده های این انجمن همچنین نشان می دهد که تولید جهانی با رشد 2.1 درصدی به 154.4 میلیون تن رسیده است. سایر نقاط جهان بجز چین افت 3 درصدی در تولید را تجربه کرده اند.

این تحلیلگر اظهار داشت: بخشی از دلایل اینکه عرضه فولاد چین در ژانویه به قوت خود باقی بوده این است که تنظیم تولید در کوره های بلند به زمان نیاز دارد.

دستیار اقتصاددان کامودیتی ها در Capital Economics طی یادداشتی گفت: محرک دیگر در افزایش عرضه فولاد در ماه ژانویه، تقویت قیمت مواد خام همچون سنگ آهن است. محدودیت های حمل و نقل در چین منجر به از بین رفتن سریع موجودی انبارها و تخلیه سریع ذخایر شده و در این میان طوفانی در استرالیا تامین مواد اولیه تولید فولاد را برای تولیدکنندگان سخت تر کرده بود.

به طور کلی، بسیاری از نشانه های موجود حاکی از آن است که تولید فولاد در ماه های آینده سقوط خواهد کرد. چین بیشترین تاثیر را از این سقوط خواهد داشت و تولید آن در سال 2020 حتی می تواند برای اولین بار در 5 سال اخیر کاهش یابد.

پیش بینی می شود سایر تولیدکنندگان بزرگ فولاد نیز نظیر هند کاهش 3.2 درصدی، ژاپن کاهش 1.3 درصدی و اتحادیه اروپا کاهش 4.9 درصدی را تجربه نمایند.

تحلیلگر UBS گفت میزان تولید آمریکا اما 2.5 درصد رشد خواهد داشت و دلیل آن تاثیرات فصلی و آب و هوا متعادل خواهد بود هر چند در اثر اختلال در زنجیره تامین ناشی از ویروس کرونا می تواند تولید این کشور نیز در معرض خطر قرار گیرد.

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران