تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۵۱۴
کد خبر: ۹۰۶۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شش قدم برای ایجاد یک فرآیند جذب سرمایه گذار داخلی به بخش معدن

می متالز - این روزها، می بایست بیش از پیش به ایجاد بستر مناسب جهت جذب سرمایه گذاران داخلی به بخش معدن و صنایع معدنی توجه کرد.
شش قدم برای ایجاد یک فرآیند جذب سرمایه گذار داخلی به بخش معدن

می متالز؛ یادداشت سید سهراب حسینی - نایب رئیس کمیسیون صمت انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی تهران - را در ذیل می خوانید:

ورود حجم بزرگی از نقدینگی به بازار سرمایه می تواند یک فرصت استثنایی باشد که با طراحی فوری یک فرآیند منعطف، مقدمات لازم جهت هدایت سرمایه تازه وارد را به بخش معدن سریعا فراهم نماید.

شش قدم برای ایجاد یک فرآیند جذب سرمایه گذار داخلی به بخش معدن

  1. متولی این امر تشکل های بخش خصوصی نظیر خانه معدن و نظام مهندسی معدن ایران با همراهی معاونت معدنی وزارت صمت باید باشند.
  2. تهیه فوری آمار به روز سرمایه گذاری  - یعنی به ازای هر ریال سرمایه گذاری در هر فرآیند معدنکاری (اکتشاف، بهره برداری، فرآوری و صنایع) در هر نوع ماده معدنی ظرف چه مدتی و به چه میزان است ؟     - به ازای هر مورد سرمایه گذاری چند درصد احتمال موفقیت یا شکست دارد؟     - استخراج سایر آمار از این دست که جذابیت های فضای سرمایه گذاری در معدن را نشان دهد. 
  3. پیشنهاد رفع معارضین محلی با آموزش الگوهای موفق مسوولیت اجتماعی در مناطق مختلف و کمک گرفتن از مددکار اجتماعی و روانشناس صنعتی برای رفع چنین مواردی.
  4. ایجاد یک استاندارد واحد دست کم در نحوه تخمین ذخیره، طراحی و برنامه ریزی تولید.
  5. برگزاری همایش، جلسه، برنامه تلویزیونی و رادیویی جهت نشان دادن فضای سرمایه گذاری در بخش معدن به عموم مردم. 
  6. تخصیص مشوق های دولتی به سرمایه گذاران نوپا به این بخش.
منبع: می متالز
عناوین برگزیده