تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۹۰۷۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چین نگران شیوع کرونا از طریق مسافران خارجی است

می متالز - اداره کل گمرک چین با اشاره به کنترل ویروس کرونا در این کشور گزارش کرده است ورود هزاران مسافر از کشورهای دیگر به چین، خطر بازگشت شیوع کرونا به این کشور را افزایش می دهد.
چین نگران شیوع کرونا از طریق مسافران خارجی است

به گزارش می متالز، این اداره روز پنجشنبه در تارنمای خود اعلام کرد نزدیک به ۷ هزار مسافر در بازگشت مورد تب سنجی قرار گرفته و شماری از آنها علایمی از بیماری داشته اند.

این اداره خاطر نشان کرد از این تعداد حدود ۳۰۰ نفر مورد آزمایش های بیشتر قرار گرفته اند که ابتلای ۷۵ نفر آنها به کرونا تایید شده است.

اداره کل گمرک چین در این گزارش آورده است شمار دیگری از مسافران نیز در اختیار ارگان های بهداشتی قرار گرفته اند تا طبق مقررات به آنها رسیدگی شود.

دولت چین تاکید کرده است همه کسانی که از کشورهایی که کانون شیوع بیماری هستند، وارد چین می شوند باید برای ۱۴ روز قرنطینه اجباری شوند.

گزارش می افزاید چون شیوع بیماری در برخی از کشورهای دیگر جدی است ویروس می تواند با مسافران در چین شیوع پیدا کند و رسیدگی به این مساله در اولویت کاری نهادهای ذی ربط قرار گرفته است.

همچنین تمامی خودروهایی که از کشورهای دیگر وارد مبادی ورودی چین می شوند به طور کامل قرنطینه و سپس ضد عفونی می شود.

دولت چین کماکان سرگرم مبارزه با کرونا در استان هوبی کانون اصلی شیوع این بیماری است و تاکید دارد در روزهای آینده شمار مبتلایان را به ۱۰ تا ۱۰۰ نفر کاهش خواهد داد در روزهای نخست شیوع بیماری هزاران نفر در این استان به کرونا مبتلا می شدند اما اکنون سیر نزولی شکل گرفته است.

عناوین برگزیده