تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۹۰۷۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ماهانه ۱۰۰ تن مواد ضدعفونی کننده در کردستان تولیدمی شود

می متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از آغاز تولید ماهانه ۱۰۰ تن مواد ضدعفونی کننده در واحد‌های تولیدی سنندج و سقز خبر داد و گفت: الکل مورد نیاز این واحد‌ها از سوی این وزارتخانه تامین شده است.
ماهانه ۱۰۰ تن مواد ضدعفونی کننده در کردستان تولیدمی شود

به گزارش می متالز، پیمان الماسی با اشاره به اینکه ماده اولیه تولید موادضدعفونی الکل است، اظهار داشت: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده میزان الکل مورد نیاز چهار واحد تولیدی در استان تامین شده است.

اوافزود: تولید مواد ضدعفونی در ۲ واحد تولیدی سنندج و ۲ واحد در سقز آغاز شده است و در مجموع این واحد‌ها ماهانه ۱۰۰ تن موادضدعفونی کننده تولید و روانه بازار می‌کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ظرفیت تولید مواد شوینده هم در استان ماهانه ۴۰۰ تن است که این واحد‌ها فعال هستند و از لحاظ تولید هیچ مشکلی ندارند.

الماسی با اشاره به اینکه واحد تولید ماسک در استان وجود ندارد، اظهار داشت: واحد‌های تولیدی پوشاک در شهرستان‌های سنندج، سقز و قروه یک خط از تولید خود را به ساخت ماسک اختصاص دادند.

او یادآور شد: ظرفیت تولید ماسک در این واحد‌ها ۳۰۰ هزار عدد در ماه است که واحد سقز به طور رایگان در حال توزیع و واحد‌های سنندج و قروه هم با دانشگاه علوم پزشکی قرارداد منعقد کردند و بعد از تولید، کالا را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پاسخ به اینکه این میزان تولیدات جوابگوی نیاز استان است، گفت: اگر عادلانه توزیع شود و مردم هم به اندازه نیاز خود خرید کنند، بی‌شک جوابگو خواهد بود.

الماسی با اعلام اینکه هیچ کدام از این واحد‌ها خودسرانه حق توزیع ندارند، اظهار داشت: نظارت کیفی تولید مواد شوینده، ضدعفونی کننده و ماسک بر عهده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان است و سازمان صمت هم بر بخش کمی نظارت دارد.

عناوین برگزیده