تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۹۱۴۲۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

انتظار قیمت 5900 دلاری برای مس در سال جاری/ مشوق های دولت چین و پیش بینی کسری عرضه محرک قیمت فلز سرخ خواهد بود

می متالز - تحلیلگران فیچ پیش بینی قیمت هر تن مس را از 5700 دلار پیشین به 5900 دلار افزایش دادند.
انتظار قیمت 5900 دلاری برای مس در سال جاری/ مشوق های دولت چین و پیش بینی کسری عرضه محرک قیمت فلز سرخ خواهد بود

به گزارش می متالز، تحلیلگران فیچ در گزارشی جدید، در حال بازنگری پیش بینی قیمت مس خود برای 2020 از 5700 دلار برای هر تن قبلی به 5900 دلار برای هر تن هستند، چون در حال حاضر آنها انتظار دارند مشوق های بیشتر از سوی دولت چین باعث بالاتر رفتن بهای این فلز در نیمه دوم سال شود.

این شرکت تحقیقاتی انتظار دارد جو بازار مس در کوتاه مدت نابسامان باقی بماند و در نتیجه بر قیمتهای آن سنگینی کند چرا که سرمایه گذاران به علت مسائل پیش آمده در اثر شیوع ویروس کورونای جدید رغبتی به سرمایه گذاری ندارند.

فیچ امیدوار است اکثر مراکز تولیدی به هم ریخته و زنجیره های عرضه از هم گسیخته در چین تا آوریل از محدودیتها رها شوند و زمینه را برای رشد تقاضا برای مس در ادامه سال فراهم نمایند.

با کاهش یافتن تنشهای تجاری بین ایالات متحده و چین پس از امضاء مرحله م هست یک قرارداد تجاری در ژانویه و توسعه فعالیتهای تولیدی، بازارهای بزرگ طبق داده های پی ام آی منتشره در ماه نخست سال جاری میلادی، قیمتهای مس از نوسانات 2019 خلاصی یافتند و قیمت هر تن از این فلز به بالای 6300 دلار صعود کرد. با وجود این، این جو مثبت دیری نپایید چون گسترش اپیدمی ویروس کوئید 19 در چین منجر به قرنطینه شماری از شهرها، گسیختگی زنجیره های عرضه و تعطیلی کارخانه هایی شد که از فلز مس به عنوان ماده اولیه استفاده می کنند.

این بویژه انتظارات تقاضای کوتاه مدت برای مس را فرو نشاند چون کارخانجات تولیدی و پروژه های ساختمانی در چین در اثر تلاشهای دولت برای جلوگیری از شیوع ویروس یاد شده متوقف شدند.

گروه کانتری ریسک شرکت تحقیقاتی فیچ را وادار به بازنگری در پیش بینی تولید ناخالص داخلی واقعی چین و کاهش آن از 5.9 درصد به 5.6 درصد برای 2020 نسبت به رقم رشد 2019 کرده است.

اما تحلیلگران فیچ انتظار دارند که پکن با در پیش گرفتن ابتکارات تهاجمی به مقابله با تأثیرات این ویروس بپردازد تا به هدف دوبرابر کردن تولید ناخالص داخلی اش در پایان 2020 نسبت به سطح 2010 دست یابد. بر این مبنا، فیچ تأکید می کند که این ابتکارات، شامل تخصیص نامتوازن پروژه های زیر ساختی و کاهشهای مالیاتی و هزینه ای به بخشهای آسیب پذیر، منجر به رشد تقاضا برای مس و در نتیجه افزایش قیمتها از سطوح محلی 5685 دلار برای هر تن خواهد شد.

برای بلند مدت، این شرکت امیدوار است قیمتها به علت کسری های مستمر در بازار مس در اثر تقاضای فزاینده از سوی صنایع برق و اتومبیل سازی در سطح بالا باقی بماند.

پیش بینی فیچ برای پس از سال 2020 این است که بازار مس به دوره هایی از کسری عرضه در اثر رشد مصرف باز خواهد گشت و در نتیجه قیمتهای این فلز طی سالهای آینده ازدیاد خواهد یافت.

عناوین برگزیده