تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۷۱۰
کد خبر: ۹۱۴۹۱
سرویس خبر : سیم و کابل

خرید و فروش کدام نوع سیم و کابل ممنوع است؟

می متالز - مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: تولید، خرید و فروش انواع سیم و کابل با هادی آلومینیومی آغشته با مس ممنوع است.
خرید و فروش کدام نوع سیم و کابل ممنوع است؟

به گزارش می متالز، داوود کارگرزاده اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن استانداردهای مربوط به انواع محصولات سیم و کابل با سطح ولتاژهای ۴۵۰/۷۵۰ ولت و ۱ تا ۳۰ کیلوولت با هادی مسی یا هادی آلومینیومی، هرگونه تولید، عرضه، فروش و مصرف انواع سیم و کابل با هادی آلومینیومی آغشته با مس  CCA ممنوع است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت ساختار هادی و فرآیند تولید سیم و کابل به لحاظ استقامت عایق و هادی در برابر گرمای تولید شده ناشی از میزان مصرف برق وسیله برقی، حتما از استاندارد بودن سیم و کابل‌های مورد استفاده در مصارف صنعتی و خانگی اطمینان حاصل کنید تا از بروز حوادث احتمالی به ویژه آتش‌سوزی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه به دلیل غیراستاندارد بودن نوعی کابل موسوم به کابل جریدار، امکان بروز خطرات احتمالی از جمله آتش‌سوزی وجود دارد، افزود: استفاده از این نوع کابل‌ها در مصارف صنعتی و خانگی ممنوع است.

کارگرزاده تصریح کرد: با توجه به اهمیت مواد عایقی و فرآیند تولید انواع سیم و کابل به لحاظ استقامت عایق در برابر گرمای تولید شده ناشی از وسیله برقی، مصرف‌کنندگان قبل از استفاده از این نوع محصولات به نشان استاندارد مندرج بر روی محصول دقت کرده و از اصالت محصول مورد استفاده اطمینان حاصل کنند تا از بروز خطرات احتمالی، از جمله آتش‌سوزی و نظایر آن جلوگیری شود.

وی  در رابطه با سامانه پیامکی و شماره تلفن برای اطلاع‌رسانی اقلام غیراستاندارد به اداره استاندارد استان، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده اقلام غیراستاندارد با شماره تماس ۱۵۱۷ و یا از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ با ارسال کد ۱۰ رقمی استاندار از جعلی نبودن کالا اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان خاطرنشان کرد: بی‌شک اولویت اول و اصلی مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت آن‌ها است و تولیدکنندگان باید خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کنندگان را برآورده سازند و محصول با کیفیت قابل قبول و درخور آن‌ها عرضه کنند.

عناوین برگزیده