تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۹۱۶۶۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرعامل ایران خودرو:

نقشه راه ایران‌ خودرو تدوین شد/ پلتفرم اختصاصی و عرضه ۹ محصول

می متالز - مدیرعامل ایران خودرو از تدوین نقشه‌ راه این شرکت در حوزه موتور، گیربکس، خودروهای برقی و هیبریدی و طراحی پلتفرم اختصاصی و عرضه ۹ محصول خبر داد.
نقشه راه ایران‌ خودرو تدوین شد/ پلتفرم اختصاصی و عرضه ۹ محصول

به گزارش می متالز، فرشاد مقیمی در مراسم رونمایی از نخستین گیربکس شش سرعته دستی و اتوماتیک توسط ایران خودرو اعلام کرد: نقشه راه ایران خودرو به عنوان پیش‌نیاز توسعه محصولات آینده در حوزه‌های موتور، گیربکس، خودروهای برقی و هیبریدی، فناوری و محصولات جدید تدوین شده و طراحی پلتفرم اختصاصی ایران‌خودرو با پوشش حداکثری استانداردها و قوانین داخلی و بازارهای صادراتی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: پلتفرم ایران خودرو ضمن دارا بودن قابلیت انطباق با قوای محرکه، عمق ساخت داخل بالایی داشته و کیفیت تولید آن در سطح کلاس جهانی است. همچنین قابلیت پوشش سگمنت‌های مختلف خودرویی شامل سدان، وانت، هاچ بک و کراس اوور را خواهد داشت. از سال 1400 تولید انبوه محصولات برمبنای پلتفرم جدید انجام و از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته استفاده بهینه خواهد شد.

این مقام مسوول ادامه داد: در این راستا طرح های توسعه‌ای جدیدی نظیر طراحی، توسعه و بومی‌سازی پلتفرم مطابق با اهداف استراتژیک و نقشه راه توسعه محصول و پلتفرم ایران‌خودرو و همچنین پیشرانه‌های جدید مطابق با نقشه راه قوای محرکه و مطالعات امکان‌سنجی توسعه محصولات هیبریدی و برقی تعریف شده است.

مقیمی گفت: نهضت بومی‌سازی قطعات از اولویت‌های ایران خودرو بوده و این شرکت با بومی‌سازی 48 قطعه و 8 قلم مواد اولیه 58 میلیون یورو کاهش ارزبری عاید اقتصاد ملی کرده است. تا 28 اسفند برای پاسخگویی به نیاز مشتریان و عمل به تعهدات حدود 12 هزار دستگاه خودرو تکمیل و روانه بازار خواهد شد.بر این اساس، تعهدات معوقه به 83 هزار دستگاه کاهش یافته و تاخرداد سال آینده به روز می شود.

وی افزود: عرضه 5 محصول راناپلاس، سورن پلاس، سمند بهینه، دناپلاس اتوماتیک و 207 پانوراما سال آینده و چهار محصول صندوقدارK132، کراس اوورK125 و هاچ بک K121 و همچنین دنای برقی نیز از بهمن 99 تا بهمن 1401عرضه خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده