تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۹۱۶۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز ریزش ۱۷.۴ هزار واحدی شاخص رخ داد:

معاملات مشکوک رکورددار افزایش سرمایه، حضور متوالی بورس و ۱۳ شرکت

می متالز - در روز ریزش ۱۷.۴ هزار واحدی شاخص، رکورددار افزایش سرمایه، تامین سرمایه نوین، بورس تهران و ۱۲ شرکت مشمول معاملات مشکوک شدند.
معاملات مشکوک رکورددار افزایش سرمایه، حضور متوالی بورس و ۱۳ شرکت

به گزارش می متالز، در اولین روز کاری هفته پایانی سال، بازار سهام با روندی متعادل و کم حجم آغاز به کار کرد اما در ادامه با فشار فروش همراه شد و با اثر پذیری از افت بازارهای جهانی، هیجانات منفی سهامداران تازه واردین، مشکلات ادامه دار هسته معاملات، شائبه تعطیلی ادارات و به تبع آن بازار سرمایه و ... با ریزش 17 هزار و 472 واحدی و عقب نشینی به کانال 502 هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

بر این اساس، ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی از 1.8 هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد، ارزش معاملات سهام شرکت های بورسی و فرابورسی نیز بیش از 4.1 و 1.6 هزار میلیارد تومان بود و بانک تجارت، گلوکوزان، بانک صادرات، سرمایه گذاری خوارزمی به همراه فولاد مبارکه به ترتیب با داد و ستد 676، 676، 229، 148 و 104 میلیون سهمی، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

در این میان، اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 12 تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این گروه گلوکوزان قرار دارد که با رشد 5 درصدی قیمت ارزش سهام و صف خرید شاهد داد و ستد بیش از 646 میلیون سهمی شد. این شرکت بورسی با دریافت مجوز افزایش سرمایه 2953 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی،رکردی جدید در بازار سرمایه ثبت کرده است.

در ادامه هم شرکت های تامین سرمایه نوین، داروسازی ابوریحان، پمپ سازی ایران، صنعتی سپاهان، بیمه سرمد، سالمین، بازرسی مهندسی و صنعتی ایران، بیمه زندگی خاورمیانه، سرمایه‌گذاری ایران خودرو، نیروکلر، پاکسان، بورس تهران، مدیریت صنعت شوینده ت.ص بهشهر و معدنی املاح ایران قرار گرفتند.

تامین سرمایه نوین، بورس تهران، حضور پاکسان، بیمه سرمد و صنعتی سپاهان برای دومین روز متوالی و 10 شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب معاملات مشکوک امروز است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان بهrahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده