تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۹۱۹۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در روز ریزش ۸.۶ هزار واحدی شاخص رخ داد:

معاملات مشکوک "همراه"، یک بانک، حضور متوالی دو شرکت و ۱۱ نماد

می متالز - در روز ریزش ۸.۶ هزار واحدی شاخص، همراه اول، بانک پاسارگاد، حضور متوالی رکورددار افزایش سرمایه و بورس تهران و ۱۱ شرکت مشمول معاملات مشکوک شدند.
معاملات مشکوک "همراه"، یک بانک، حضور متوالی دو شرکت و ۱۱ نماد

به گزارش می متالز، در دومین روز کاری هفته پایانی سال، نمادهای بورسی با روندی منفی البته با فشار فروش کمتر آغاز به کار کردند به طوری که صف فروش کم حجم برخی از نمادهای بزرگ در حال جمع شدن بود اما با آغاز معاملات فرابورسی ها، فشار عرضه افزایش نسبی یافت.

در ادامه، رشد مجدد نرخ ارز در بازار آزاد بهبود نسبی تقاضا در بازار و گروه های وابسته را به دنبال داشت و دماسنج بازار سرمایه با اثر پذیری مثبت و منفی 1029 تا 313 واحدی از نمادهای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، پتروشیمی‌ پارس، سرمایه گذاری غدیر، گروه مپنا، کشتیرانی ایران و پالایشگاه بندرعباس با ریزش 8628 واحدی، کانال 500 هزار تایی را از دست داد و با عقب نشینی به رقم 494 هزار و 111 واحد به معاملات روزانه پایان داد.

بر این اساس، ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی از 1.8 هزار هزار میلیارد تومان عبور کرد، ارزش معاملات سهام شرکت های بورسی و فرابورسی نیز بیش از 5.1 و 14 هزار میلیارد تومان بود و بانک تجارت، گلوکوزان، بانک صادرات، سایپا به همراه فولاد مبارکه به ترتیب با داد و ستد 528، 347، 281، 195 و 171 میلیون سهمی، بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

در این میان، اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد 15 شرکت با داد و ستد 6 تا یک برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این گروه، شرکت ارتباطات سیار ایران قرار دارد که با افت 1.3 درصدی قیمت ارزش سهام شاهد داد و ستد بیش از 47 میلیون سهمی شد. در ادامه هم شرکت های گلوکوزان(رکورددار افزاش سرمایه)، تامین سرمایه لوتوس پارسیان، پگاه اصفهان، پمپ سازی ایران، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان، بیمه‌سرمد، سرمایه‌گذاری ملی، بورس‌ تهران، سرمایه گذاری غدیر، پلی پروپیلن جم، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، بانک پاسارگاد و بیمه البرز مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

ارتباطات سیار ایران، بانک پاسارگاد، حضور متوالی رکورددار افزایش سرمایه، بورس تهران، بیمه سرمد و پمپ سازی ایران و 9 شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب معاملات مشکوک امروز است.

برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard365.com مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده