تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۹۲۱۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تازه ترین اعلام نظر در فضای مجازی اعلام شد:

گزارش همتی از آخرین وضعیت بازار و عملیات سفته بازان/ خودتعریفی از اقدامات

می متالز - رییس کل بانک مرکزی با خود تعریفی از اقدامات دو ساله برای ثبات بازار ارز، گزارشی از آخرین وضعیت و عملیات روانی سفته بازان را اعلام کرد.
گزارش همتی از آخرین وضعیت بازار و عملیات سفته بازان/ خودتعریفی از اقدامات

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی در تازه ترین اعلام نظر درباره بازار و وعده های جدید در اینستاگرام اعلام کرد: در روزهای پایانی سال با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا، عملاً تقاضای واقعی و مؤثری برای ارز (اسکناس) در صرافی‌ها وجود ندارد و نرخ ارز برای واردکنندگان با عرضه قابل توجه صادر کنندگان غیر نفتی و بانک مرکزی در سامانه نیما (فقط در اسفند بیش از ۱.۵ میلیارد دلار) روند نزولی به خود گرفته است.

اما خالی فروشان و سفته بازان که از مدت‌ها پیش با امید زیاد برای بالا رفتن نرخ ارز در بازار معاملاتی داشته اند، تلاش می‌کنند با عملیات روانی و اعلام نرخ‌های بالا در کانال‌های خود در فضای مجازی معاملات فردایی خود را سودآور کنند و یک گروه دیگر نیز تلاش می‌کنند از فرصت آربیتراژ به خاطر اختلاف قیمت واقعی و فردایی بهره مند شوند.

صرافی‌های بانکی که تاکنون در کنار و همراه بانک مرکزی بوده و وظیفه بازارسازی را بر عهده دارند امروز به درستی تصمیم گرفتند بدون تغییر قابل توجه نرخ خرید ارز برای از بین بردن آربیتراژ نرخ فروشی خود را افزایش داده و به تدریج آن را به نرخ تعادلی برگردانند.

بانک مرکزی در دو سال گذشته با مدیریت اصولی و علمی و توجه جدی به عوامل شکل دهنده عرضه و تقاضای ارز علیرغم طوفان حوادث طبیعی سیاسی نظامی روانی و تبلیغاتی و در شرایط اعمال فشار حداکثری دولت آمریکا توانسته است ثبات بازار ارز را حفظ کند واز این پس نیز سیاست خود را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهد داد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده