تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۹۲۱۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

پیش بینی روند کلی بورس در دو روز آخر سال/ ضربه گیر مهم بازار و آینده روشن

می متالز - کارشناس بازار سرمایه با بررسی وضعیت امروز بازار، شرایط دو روز باقی مانده سال را پیش بینی کرد و با اعلام یکی از ضربه گیرهای مهم بورس، آینده مثبتی را به تصویر کشید.
پیش بینی روند کلی بورس در دو روز آخر سال/ ضربه گیر مهم بازار و آینده روشن

به گزارش می متالز، مینا یوسفی از کارشناسان بازار سرمایه درباره معاملات امروز بازار سهام اعلام کرد: با اصلاح شدید بازار طی روزهای گذشته و رسیدن شاخص به سطوح حمایتی 490-500 هزار واحدی این متغیر با قدرت زیاد به مدار صعودی برگشت و اکثر نمادها در محدوده مثبت قیمت داد و ستد شدند.

سهام گروه های مختلف پس از اصلاح قیمتی قابل توجه با افزایش تقاضا با صف خرید همراه شد و شاخص با بیش از 2.3 درصد رشد به بالای 505 هزار واحد رسید. ارزش معاملات خرد  هم بالغ بر 5.8 هزار میلیارد تومان برآورد شد که نسبت به دیروز، افزایش قابل توجه داشته است.

وروود نقدینگی و حرکت سهامداران حقیقی به صنایعی چون فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، بانک و  تک سهم های غذایی جالب بود. همچنین  ورود پول به صندوق های سرمایه گذاری حدود  86 میلیارد تومان بود.

با این اوصاف در برابر افزایش قیمت 297 نماد و کاهش 266 نماد دیگر، حقیقی ها اقدام به خرید و فروش 4.8 و 4.2 هزار میلیارد تومانی کردند. آمار حقوقی ها نیز با حرید  765 میلیارد تومانی و فروش و 1.3 هزار میلیارد تومانی همراه شد.

پیش بینی می شود بازار طی دو روز باقی مانده از سال هم با روندی مثبت شروع و با افزایش تقاضا و صف خرید و نوسان بسیاری از نمادها مواجه شود.

دلار آزاد در ادامه اقدام امروز بانک مرکزی با افزایش ناگهانی حدود 6 درصدی صرافی ملی به 15650 تومان رسید وبه نظر میی رسد آرام آرام نرخ نیما نیز از این نرخ تبعیت خواهد کرد و این دو نرخ  به هم نزدیک خواهد شد. افزایش نرخ نیمایی به خصوص در وضعیت افت بازارهای جهانی، می تواند یکی از ضربه گیرهای مهم بازار سرمایه  باشد و بخشی از نگرانی تحلیل گران را برطرف کند.

همچنین رشد دلار در کنار انتظار تورم 25 درصدی سال آتی، نشان از ظرفیت رشد بازار سرمایه در سال آینده را دارد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد