تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۹۲۳۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد:

اقدامات حمایتی ایدرو در راستای تامین اقلام مبارزه با کرونا

می متالز - این سازمان ۱۰۰ میلیارد ریال قرارداد جهت تولید و تامین ۱۳۰ هزارلیتر محلول ضد عفونی محیط و سطوح و نیز ۱۰۰ هزارلیتر محلول شوینده و ژل‌های ضدعفونی دست و سطوح از طریق شرکت‌های تابعه خود منعقد نموده که در مرحله اخذ سهمیه الکل دولتی است.
اقدامات حمایتی ایدرو در راستای تامین اقلام مبارزه با کرونا

به گزارش می متالز، محمد باقر عالی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در تشریح اقدامات حمایتی این سازمان در راستای تامین اقلام ضروری مبارزه با کرونا گفت: این سازمان ۱۰۰ میلیارد ریال قرارداد جهت تولید و تامین ۱۳۰ هزارلیتر محلول ضد عفونی محیط و سطوح و نیز ۱۰۰ هزارلیتر محلول شوینده و ژل‌های ضدعفونی دست و سطوح از طریق شرکت‌های تابعه خود منعقد نموده که در مرحله اخذ سهمیه الکل دولتی است.

عالی گفت: همچنین قرارداد تولید ۱۰ هزار دست لباس یکپارچه ایزوله ضد نفوذ چندبار مصرف آنتی باکتریال مناسب برای کادر مقابله با کرونا با رقم حدود ۲۰ میلیارد ریال با شرکت توانمند دانش‌بنیان داخلی منعقد شده است.

وی در ادامه افزود: تاکنون ۳۰۰۰ دست از این البسه آماده و توسط شرکت مرجع امین وزارت بهداشت که از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی است استریل شده و آماده توزیع با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی می باشد.

عالی گفت: با توجه به اینکه واردات قطعات ماشین‌آلات تولید ماسک از سایر کشورها به دلیل شرایط پیش‌آمده دچار مشکل جدی شده؛ برای کمک به استمرار و افزایش ظرفیت خطوط تولید این محصول ایدرو از طریق به همرسانی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند برای نخستین‌بار زمینه تولید داخلی قطعات اصلی خطوط تولید ماسک شامل ژنراتور و ترانسدیوسر اولتراسونیک را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم آورده است.

وی گفت: همچنین با هماهنگی قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه تولید کیت‌های مولکولی تشخیص کرونا فعالیت می‌نمایند از طریق صندوق صنایع پیشرفته وزارت صمت در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

معاون وزیر صمت در ادامه تصریح کرد: مجوز و تاییدیه‌های وزارت بهداشت برای حمایت ایدرو از طرح‌های توجیهی خطوط راه‌اندازی کیت تشخیص عفونی را ضروری دانست.

عالی در پایان گفت: این سازمان برنامه ریزی برای اختصاص منابع مالی و اقدام به واردات الکل مورد نیاز اقلام بهداشتی از طرحهای تابعه با هدف توزیع به قیمت بدون سود دولتی میان تولیدکنندگان این اقلام را انجام داده است.

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید