تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۹۲۳۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت خبر داد:

برگزاری بیش از 10 هزار گشت مشترک بازرسی/ رسیدگی به 70 درصد از شکایات مردمی در بهمن ماه

می متالز - مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عملکرد بازرسان سازمان حمایت و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در بهمن ماه سال 98 در قالب گشت های مشترک بازرسی و روند رسیدگی به شکایات دریافتی از طریق سامانه 124 را تشریح کرد.
برگزاری بیش از 10 هزار گشت مشترک بازرسی/ رسیدگی به 70 درصد از شکایات مردمی در بهمن ماه

به گزارش می متالز، سید مجتبی سجادی گفت: این دوره تعداد 10 هزار 165 گشت مشترک بازرسی توسط بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه های نظارتی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها و... انجام شده، که منجر به تشکیل 4 هزار و 505 پرونده تخلف به ارزش حدود 230 میلیارد ریال شده که برای بررسی های لازم به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، جمعاً 18هزار و 473 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان ها دریافت شده که از این تعداد به 70 درصد شکایات رسیدگی شده و 30 درصد باقی مانده، نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط می باشد.

سجادی اضافه کرد: عمده ترین گزارش مردمی در بخش کالایی، عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات نیز مربوط به تعمیر خودروسبک و رستوران های غذا خوری بوده که عمده تخلفات مربوط به گرانفروشی و تقلب است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: به جز عملکرد بازرسی در استانها، تعداد 5 فقره پرونده کلان، در همین مدت توسط کارشناسان سازمان حمایت تکمیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است که

2 مورد آن مربوط به شرکت های خودرویی و 3 مورد مربوط به عدم ایفای تعهدات ارزی به ارزش بیش از 4 میلیون 851 هزار دلار برای واردات چای و 2 مورد آن مربوط به گرانفروشی مکمل دارویی و سم وارداتی مجموعا به ارزش حدود 15 میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسوول اعلام کرد: در همین مدت تعداد1237 فقره شکایت از طریق سامانه اطلاع رسانی دریافت و تعداد 1165 پرونده مختومه اعلام و از این تعداد 44 درصد تخلف محرز شده و گزارش تخلف به مراجع رسیدگی کننده اعلام شده است.

سجادی ضمن قدردانی از تعامل و همکاری دستگا‌های نظارتی با سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها، افزود: مردم در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته است، با مراجعه به ستاد خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانهای تابعه و یا از طریق تلفن (124 )، به صورت حضوری، کتبی و یا پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی cppo.ir، سایت(ir.124) واپلیکیشن میتوانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند و چنانچه شکایت قابل پیگیری باشد و در قالب قوانین حمایت حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد اقدام خواهد شد.

عناوین برگزیده