تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۹۲۵۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص روزانه ۵ تُن الکل برای تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌ در مهاباد

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: روزانه پنج تن الکل مواد اولیه برای استفاده تولیدکنندگان محلول‌های ضدعفونی کننده این شهرستان تامین می‌شود.
اختصاص روزانه ۵ تُن الکل برای تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌ در مهاباد

به گزارش می متالز، محمد جهین روز سه‌شنبه اظهار کرد: این میزان الکل به ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی مهاباد که خط تولید محلول‌های گندزدا و ضدعفونی‌کننده را راه‌اندازی کرده‌اند، اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: در دیدار با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز مقرر شده است برای جبران کمبود ماسک در مراکز درمانی این شهرستان روزانه سه‌هزار و ۵۰۰ عدد ماسک معمولی به بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد ارسال شود.

وی اضافه کرد: دستکش، عینک و لباس مخصوص بخش ایزوله بیمارستان مهاباد و مراکز درمانی تیز به صورت روزانه از سوی سازمان غذا و داروی استان تامین و ارسال می‌شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۵۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۴ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

طبق آخرین آمار، ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۸۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

عناوین برگزیده