تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۹۲۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رشد 3279 درصدی سودآوری در 9 ماه؛

سود «تاصیکو» به لطف بورس پرید

می متالز - «تاصیکو» که در سال جاری وارد بازار سرمایه شده، خود از رشد قیمت سهم ها در این بازار سود بسیار مناسبی کسب کرد.
سود «تاصیکو» به لطف بورس پرید

به گزارش می متالز، شرکت «سرمایه گذاری صدر تامین» گزارش عملکرد دوره 9 ماهه منتهی به بهمن سال جاری با ثبت رشد سود بسیار بالا منتشر کرد.

بر اساس صورت های مالی منتشر شده، این شرکت طی دوره یاد شده موفق به تحقق 287 ریال سود به ازای هر سهم شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از رشد خیره‌کننده 3279 درصدی دارد.

عمده دلیل این رشد ناشی از سود فروش سرمایه گذاری ها است. افزایش قیمت سهم ها در بازار سرمایه طی سال جاری، کام «تاصیکو» را به خوبی شیرین کرد و این شرکت با فروش 7 هزار و 887 میلیارد ریال سهام، به سود 6 هزار و 492 میلیارد ریالی دست یافت. این در حالی است که در کل سال مالی گذشته یک هزار و 238 میلیارد ریال سود فروش سرمایه گذاری ها به ثبت رسانده بود.

از سوی دیگر، یک هزار و 175 میلیارد ریال سهم خریداری کرده و این موضوع به خوبی بیانگر این است که «تاصیکو» بیش از آن که خریدار باشد، فروشنده سهام بوده است.

در کنار این مورد، درآمد سود سهام با افزایش 174 درصدی، به 88 میلیارد ریال رسید.

لازم به ذکر است که «تاصیکو» بالغ بر 23 هزار و 90 میلیارد ریال در شرکت های حاضر در بازار سرمایه سرمایه گذاری کرده که ارزش روز بازار آن ها بیش از 154 هزار و 360 میلیارد ریال است. بنابراین، فروش سرمایه گذاری های انجام شده در بورس سود بسیار مطلوبی را برای این شرکت به دنبال خواهد داشت.

به علاوه، 7 هزار و 212 میلیارد ریال در شرکت های غیربورسی سرمایه گذاری کرده که عرضه اولیه برخی از این شرکت ها نیز می تواند بیش از پیش بر سود این شرکت بیافزاید.

منبع: پول نیوز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده