تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۹۲۸۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
تحلیلگر بازارهای بین المللی فولاد بررسی کرد:

بازگشت امید به بازار فولاد و محصولات فولادی

می متالز - با کاهش و کنترل تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ووهان چین و اخبار نوید بخش بانک مرکزی چین برای تزریق 550 میلیارد یوان از طریق بانک ها، بازار چین امیدوار است از اواخر مارس و آوریل به تقاضای نرمال فولاد برگردد و با توجه به شتاب پیش بینی شده در ماه می با افزایش مصرف مواجه باشیم.
بازگشت امید به بازار فولاد و محصولات فولادی

به گزارش می متالز، اگرچه گسترش شیوع ویروس کرونا در سایر کشورها بر تقاضای صادراتی تاثیر منفی داشته لذا فولادسازان چین احتمال می دهند که با ادامه این وضعیت سفارش خرید محموله های صادراتی محدود شده و تمرکز بر بازار داخلی افزایش یابد.

چین که یک محموله میلگرد را 425 دلار فوب به سنگاپور فروخته بود قیمت را به 430 دلار فوب افزایش داد و ترکیه در صدد است با توجه به قیمت های رقابتی و افت ارزش لیر، بیلت و میلگرد به شرق آسیا صادر کند. میلگرد ترکیه 435 دلار CFR شرق آسیا اعلام قیمت می شود.

چین یک محموله بیلت از اندونزی به بهای 405 دلار CFR خریداری نمود در حالیکه اکثر فعالان در حال استفاده از ذخایر انبارها برای کاهش سطح موجودی انبارها هستند و واردات اندک است.

بیلت مالزی و منطقه خاورمیانه 410 دلار CFR شرق آسیا پیشنهاد می شود هرچند که فروشی انجام نشده است.

چین 20 هزار تن مفتول را به بهای 455 دلار فوب تحویل آوریل فروخته است و درحالی که کنون کف قیمتی 460 اعلام می شود، خریداران به دنبال نرخ های 440 تا 445 دلار هستند.

ورق کلاف گرم نیز 465 دلار CFR ویتنام و 453 دلار فوب اعلام می شود ولی تقاضا به شدت از کره و ویتنام به علت شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است.

بهای بیلت CIS نیز 382 دلار فوب ارزیابی می شود و تقاضا به شدت ضعیف است و معامله ای صورت نمی گیرد و انجام نمی شود. لذا مذاکرات شمال آفریقا آغاز شده است.

اسلب نیز با توجه به توقف خرید ترکیه و اروپا به ویژه توقف در ایتالیا، کاهش قیمت دارد و 400 دلار فوب ارزیابی می شود و برزیل برای فروش به جنوب شرق آسیا در حال مذاکره است. بهای قراضه وارداتی ترکیه 268 دلار ثابت بود و معاملات و تقاضا در CIS ضعیف است.

عناوین برگزیده