تاریخ: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۹۲۹۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همتی ۶ برنامه برای جهش تولید اعلام کرد/ ادامه روش های احتیاطی و اصلاح بانک ها

می متالز - رئیس کل بانک مرکزی ۶ برنامه برای جهش تولید از جمله ایجاد خطوط اعتباری برای بانک ها، توسعه عملیات بازار باز، سیاست های احتیاطی و اصلاح ترازنامه بانک ها را اعلام کرد.
همتی ۶ برنامه برای جهش تولید اعلام کرد/ ادامه روش های احتیاطی و اصلاح بانک ها

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی در دومین واکنش به شعار سال (جهش تولید) در اینستاگرام اعلام کرد: بانک مرکزی ایران به عنوان متولی سیاست های پولی و ارزی، براى پشتیبانی از جهش تولید باید به شکل دادن محیطی کمک کند که سیاست های کلان اقتصادی، شفاف و پیش بینی پذیر باشند و ریسک ها برای سرمایه گذاری و تولید قابل مدیریت باشد.

لذا در این راستا اولویت های زیر سرلوحه برنامه بانک مرکزی خواهدبود و جزئیات عملیاتی نیز بتدریج روشن و اعلام واجرا خواهد شد:

  1. ادامه سیاست های مهار تورم وکنترل افزایش سطح عمومی قیمت‌ها در حد مقدور
  2. ایجاد خطوط اعتباری لازم برای بانک ها به نحوی که مشخصاً به افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی در قالب وام‌های جدید اقدام کنند.
  3. تداوم مدیریت بازار ارز وتسهیل عرضه وتأمین ارز مورد نیاز واحدهای مختلف تولیدى برای واردات مواداولیه و واسطه ای و تضمین افزایش رقابت پذیری اقتصاد و صادرات باکمک به ثبیت نرخ ارز حقیقی مؤثر
  4. توسعه عملیات بازار باز و کنترل نرخ سود برای فراهم آوردن شرایط برای اجرای سیاست های سرمایه گذاری دولت و تحریک رشد اقتصادی
  5. جلوگیری از ورود منابع بانک ها به فعالیت های سوداگرانه و تمرکز بر اجراى سیاست های احتیاطی بانک ها
  6. ادامه اصلاح ترازنامه بانک ها در جهت آزاد کردن منابع آنها برای افزایش لازم در میزان اعتباردهی آن ها به سرمایه گذاری ها و ایجاد زیر ساخت های لازم اقتصادی.
منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده